![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Zelf heb ik een rokraft vaarts regelaar, ding koste 75 euro, kan 20 ampere continue Als ik dan verder rond kijk, kom ik auto snelheids regelaars tegen, die 40 ampere doen en 35 euro kosten (zoiets), en nu nog een printplaatje met paar kabels die zelfs 80 ampere aankan ( http://www.modellhobby-shop.de/model...d=2729&ktg=194 ) die wel iets duurder is ook maar toch, zo'n klein rot dingetje dat 4 x meer aankan dan mijn mooie rokraft ? Nu is mjn vraag, waar zit het groote verschil ? waarom zou ik een rokraft in me boot moeten doen ipv een auto regelaar ? en waarom zo'n verschil in prijs (minder prestatie en toch duurder) Bij voorbaat dank, Erwin |
|
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Erwin, De regelaar die jij aangeeft is een regelaar voor een borstelloze motor. Die kan je echt niet gebruiken voor je borstelmotor. De Rokraft regelaar die jij hebt heeft waarschijnlijk ook waterkoeling en dat kost ook iets meer. Een ander punt is natuurlijk ook dat Rokraft een merk van Robbe is en daar betaal je natuurlijk ook voor, net als voor het mooie plastic kastje dat er omheen zit. Natuurlijk zijn er ook goedkopere regelaars en die hoeven ook niet slecht te zijn. Als je dus iets nodig hebt dan moet je eerst rond gaan shoppen en dan beslissen welke je waar gaat kopen. Dan moet je natuurlijk ook nog rekening houden met verzendkosten en eventuele duouane kosten en BTW als het spul van buiten de EU komt. Zelfs dan is het nog mogelijk dat je goedkoper uit bent maar de verschillen worden wel klein.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
Die regelaar van dat linkje is 139 euro, dus dat is bijna 2 x zoveel als je Rokraft. Ook zijn de Navy varianten van regelaars wat duurder. Deze zijn volgens mij bijna allemaal "SPAT"waterdicht. Ook daar voor moet je betalen. Mij is ook wel eens verteld dat het ook te maken heeft met het schakelen tussen voor en achteruit. Zowieso zijn die goedkope regelaars vaak alleen voorruit. Dat scheelt dus ook al een beetje. Wat Ernst zegt klopt uiteraard ook. Merk en waterkoeling scheelt ook al een slok op een borrel. Marco. |
|
| | #5 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
| Citaat:
__________________ Groeten, Ernst Grundmann | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |