![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, Ik ben opzoek naar motoren voor een robot. maar ik kan nergens iets vinden. iemand een idee ??? (liefst wel in NL.) de robot is 50kg, hij moet 4-5 km/uur rijden de kracht om hem uit stilstand op gang te trekken is 9kg maximale uitwendige diameter van de motor is 40mm het moet een trommelmotor zijn (dus buitenkant die om de as draait) Laurens |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2003 Locatie: Zaandam Strafpunten: 3 Leeftijd: 34
|
Probeer aan een tweedehands invalide karretje te komen. Dit is een goede basis om van te starten.
__________________ Gelukkig is de paardensport van mijn vriendin nog veel duurder |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Div. startmotoren worden hier ook voor weinig aangeboden....
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Guest
|
@ Satoer. een invalide karretje is niet bruikbaar. dat zijn geen "buitenlopers". Als basis is zo'n ding totaal onbruikbaar. @ FASTER->you Daar heb ik ook aan zitten denken, maar die zijn veel te dik. @ Roelof Zijn niet brijkbaar om bovenstaande reden. verder zijn die ook niet erg energie zuinig. de robot moet wel een tijdje kunnen blijven rijden zonder hem staads op te hoeven laden. Het is voor een project op school. (heeeeeeeeel korte samenvatting) We gaan een robot ontikelen, ontwerpen en bouwen die autonoom (zonder besturing van buiten af) golfballen verzamelen op een driving range (groot grasveld met hindernissen waar aan 1 eind een aantal "hokjes" staan, vanwaar de mensen slaan) en die ballen naar een verzamelpunt brengt (waar hij ook zichzelf op kan laden). ![]() Dit wordt de basis. (2 naast elkaar aansturen net als een tank) We willen een motor die in de as van die zwarte rol stoppen (dat is handig ivm een aantal andere aspecten). de max ruimte daar is 40x40 mm PS: Het moetten gewoon niewe motoren zijn, en ze hoeven echt niet heel goedkoop te zijn. (geen duizenden euro's maar een paar honderd euro kan wel) |
|
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Waarom moet het een buitenloper zijn?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Guest
|
@ ron van sommeren Anders draaien de aansluitdraden in de knoop (volgens mij) of je moet sleepcontakten enz. gaan maken en dat is niet handig. Mochten we niets kunnen vinden dan zit er weinig anders op dan een motor met haakse overbrenging aan de zijkant te monteren. (dan zijn er idd. veel meer motoren die in aanmerking komen) @ Theo Coenen Dat zwarte geval is 100% plastic Ik had dit soort tips natuurlijk verwacht op een modelBOUW Het vervelende is dat ik Werktuigbouwkunde studeer en niet zoveel verstand heb van electronica (ik denk met schaamte terug aan sommige eerdere Ik heb wel deze leverancier gevonden Elmeq Maar als ik kijk naar het formaat 40mm motoren, dan leveren die maar heel weinig Watt terwijl er veel kleinere modelbouw motoren zijn die veel meer Watt leveren. (Ik weet wel dat ik niet alleen naar het aantal Watt moet kijken, maar ik weet gewoon niet wat ik moet kiezen |
|
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 22 januari 2005
|
Laurens, In de scherming-techniek [bv in tuinbouw-kweek-kassen, zonnenwering] gebruikt men ook "buis-staaf-motoren", het bestaat uit een "interne versnellingsbak" en een 220 Volt motor, deze laatste zou je misschien kunnen vervangen door een laagspannings motor. Je kan er dan weer-zijde van de trommel 1 plaatsen dus waarschijnlijk dubbel zoveel vermogen. Of deze snel en sterk genoeg is, en de gewenste afmetingen heeft voor jouw toepassing, durf ik niet te zeggen, maar de techniek op zich die hierin is verwerkt, zal mogelijk een andere invalshoek tazv een degelijke oplossing, voor je probleem opleveren. Over deze dingen heb ik het: http://www.werff-zonwering.nl/shop/nl/dept_41.html m.vr.gr. Per. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |