![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hoi, Ik ben op zoek naar een vertraging voor men servo's. Het gaat hier over de retract servo's van men heli. Ik kan ze op een AUX channel en met een knop aansturen maar dan slaan ze veel te snel om, om een realistisch landingsgestel te zijn. Wat zou ik het beste doen ? Mvg Joris |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Als het echte retract-servo's zijn kun je helaas niets veranderen. Deze hebben hun eigen tempo. Als je gewone servo's gebruikt kun je een servo-delay aanschaffen. Diverse merken leveren deze apparaatjes, die tussen ontvanger en servo worden geplaatst. Het nadeel van gewone servo's is uiteraard wél, dat ze slechts zo'n 90 à 120 graden draaien en dat je ze moet (laten) modificeren om aan 180 graden te komen.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 oktober 2003 Locatie: Zaandam Strafpunten: 3 Leeftijd: 34
| Citaat:
__________________ Gelukkig is de paardensport van mijn vriendin nog veel duurder | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Nee, retract servo's zijn niet proportioneel regelbaar. Deze lopen 180 graden als ze een commando krijgen. Aan het eind van de slag wordt via een kontaktje de motor uitgeschakeld. Een tegengesteld commando laat de servo in de andere richting draaien tot het daar aanwezige kontakt de motor weer uitschakelt.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
| Citaat:
De enige manier is een extra schakelingetje tussen je ontvanger en servo. Er zijn hier op het forum al diverse van die dingen besproken. Even de zoekfunctie gebruiken zou ik zeggen.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 30 april 2003 Locatie: Giekerk
|
Wat jij zoekt is dit: http://www.rc-cam.com/ldtastic.htm
__________________ Groet, Alex |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Het lijkt me een zeer toffe schakeling en simpel om te bouwen. De schakeling op zich kost niet veel.... maar ik heb geen PIC programmer groeten Joris | |
|
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
ik had zo nog een vraagje... er zijn 3 wielen aan de bell230, die moeten gelijk mechanisch afgeregeld worden, dat ze mooi alle 3 tegelijk ingeklapd of uitgeklapt zijn. Want als je de end points instelt is het voor alle 3 tegelijk ... heeft dit invloed op de landtastic schakeling ?
|
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |