![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2005 Locatie: Herk-De-Stad (Belgie) Leeftijd: 22
|
Hallo ik heb enkele vragen over mijn pas aangekochte regelaar. Hoe ver moet een ontvanger van een regelaar gescheiden zitten? Moet je eenmaal je regelaar ingesteld is nog bij deze kunnen? Moet een regelaar gekoeld worden? mvg Vincent
__________________ Krill Katana 33% - Multiplex Acromaster & Parkmaster Clik - Jazz - Bruckmann Yak 55m |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
volgens mij maakt de afstand van ontvanger tot regelaar weinig uit, maar de afstand tussen motordraden en ontvanger wel en die zitten ook aan de regelaar. Ik zou ze zo ver mogelijk uit elkaar leggen. Je moet ook zorgen dat de antenne niet te dicht bij de motor draden ligt. Ik zou het wel zo maken dat je nog bij de regelaar kan, om hem later anders in te stellen, maar vooral omdat je hem anders niet in een ander vliegtuig kan gebruiken zonder de oude af te breken. ALs de motorstroom ruim onder de limiet zit van wat de regelaar kan hebben zal koeling niet nodig zijn, maar het kan nooit kwaad, vooral bij hogere stromen. Als je geen koeling aanbrengt voelen of hij extreem heet wordt en dan misschien als nog koeling aanbrengen. Groeten Robert |
|
| | #3 (permalink) |
|
Tis voor een EZ en aangezien ik deze met plakband aan elkaar zet kan ik de regelaar er wel uithalen maar natuurlijk niet zonder even de twee helften van elkaar los te doen Mijn regelaar is een van 30 A en mijn motor zal max iets van een 12 A trekken denk ik
__________________ Krill Katana 33% - Multiplex Acromaster & Parkmaster Clik - Jazz - Bruckmann Yak 55m |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
In deze modelbouw-faq kun je e.e.a. lezen over de optimale plaatsing van de ontvanger in het model: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...cle.php?aid=25
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
er zijn er toch genoeg mensen die hun ez met plakband samen duwen. Kan er mij iemand vertellen waar ik het best mijn regelaar moet zetten zonder mijn bedrading veel te verlengen?
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |