![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 3 februari 2005 Locatie: Valkenswaard Leeftijd: 50
|
Heb sinds kort een nieuwe zender; Robbe Futaba F14 (F 4039) Nu heb ik vandaag een Robbe Dual rate module gekocht. Kost een paar centen maar ik wilde maar niet direct gaan solderen en gaan knutselen met een potmeter uit de electronica zaak zoals ik heb gedaan bij mijn AM zender Attack 2 ER. (is wel 3.60 t.o.v 35.00 euro) De dual rate sluit je aan door de stekker van de hoofdprintplaat los te maken en deze op de stekkerpennen van de dual rate te plaatsen en de stekkers van de dual rate op de vrijgekomen plaats van de hoofdprintplaat te plaatsen. Vraag: ik kan de losgenomen stekker van de hoofdprintplaat op 2 manieren plaatsen op de dual rate module door het stekkertje een halve slag te draaien waardoor ik eea ompool. Kan dit kwaad ? Vraag: om de dual rate aan en uit te zetten moet ik nog een twee-polige schakelaar plaatsen op de print van de dual rate. Als ik altijd de dual rate wil gebruiken kan ik dan ook de 2 pinnetjes aan elkaar verbinden zodat hij altijd aan staat of is dit niet wenselijk. Wil ik netjes doen dan dien ik twee twee poligeschakelaars te plaatsen. Van Robbe (bestelnummer 1502) kosten deze ongeveer 10 euro per stuk. Een schakelaartje bij een electronicazaak kosten echter veel minder maar waar moet ik dan op letten. Heeft een ontvanger FP r118f een ingebouwde BEC functie (misschien een domme vraag....... Zo, dat waren mijn 4 vragen Pendelaar |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Het is maar net wat jij prettig vindt, maar ja je zet het er niet voor niets op, bij de wat goedkopere zenders is het altijd actief, en stel je het in dmv de draaischijf, of knopje. Tevens moet je er niet aan denken, dat je de dual rate gebruikt om bv maar 40% uitslag te krijgen bij volle uitslag knuppel,en dan in ene het knopje om gaat.
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
De stekker mag je op beide manieren op de print plaatsen. Als je 'm 180 draait loopt uiteraard de servo cq. zeilwinch ook precies andersom. Als de dual rate altijd aan moet staan, kun je bijvoorbeeld een jumpertje plaatsen i.p.v. de schakelaarsteker. Solderen zou ik niet doen, want dan kun je er nooit meer een steker op plaatsen. Een R118F heeft geen bec-systeem. Bij ontvangers, die dat wel hebben staat dit er trouwens altijd op.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |