![]() |
| | #3 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juli 2005 Locatie: Belgie Limburg 3550 Leeftijd: 48
| Citaat:
gr johnnyb | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 4 augustus 2004 Locatie: Eindhoven
|
ff voor de duidelijkheid : de stand flaps is om met een profiel die dit kan langszaam (voor in de thermiek) , neutraal (om afstand af te leggen) en snel (speedstand) te kunnen zetten. De flapsnap functie ( als je hoogteroer up geeft, gaan de flaps en ailerons een beetje naar beneden) gebruik je om korte bochten te maken. Op een f3b model wordt dit bijna altijd standaard geprogrameerd. Dit gebeurt in de MPX 3030 als je bv het f3b voorbeeld gebruikt. Ik heb deze zender vroeger altijd gebruikt voor mijn f3b modellen en hiermee kon ik alles doen wat ik maar wou programmeren.( vlieg tegenwoordig MPX4000 ). |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 juli 2005 Locatie: Belgie Limburg 3550 Leeftijd: 48
|
Hoi jeroens sorry voor het misverstand het is wel knap uitgelegd ,maar waar ik het over hebt is een sleepvliegtuig waar in de bouwbeschrijving staat bij landing de flaps op 60° en het hoogte roer 6 mm naar beneden anders stijgt de vlieger terug . nu is de vraag hoe moet ik dat instellen op de zender . of staat ook een voorbeeld in de zender .alle uitleg is welkom . gr johnnyb |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 4 augustus 2004 Locatie: Eindhoven
|
Ervan uitgaande dat je 2 standen gebruikt, neutraal en 60 graden naar beneden kan je dit via een schakelaar regelen. Het voordeel hiervan is dat je de knuppels niet hoeft los te laten tijdens de vlucht ( en das vaak wel handig Je kunt hiervoor nog steeds het f3b-model gebruiken, waarbij je de rest van de mogelijkheden uitzet. Wat je moet gebruiken is de functie spoiler naar hoogteroer. Hiermee kun je de hoeveelheid hoogteroer uitslag bepalen naar de hoeveelheid spoiler die je gebruikt. Dit wel eerst hoog proberen dat je weet of de uitslag niet te groot is (anders heb je snel een proefboring te pakken). |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 23 april 2003 Locatie: voorschoten
|
Heren Als je hoogte bij wil mixen met een flap funtie dan selecteer je voor de hoogte roer servo "hoogte+". Als je dit gedaan hebt zie je vanzelf dat je dan bij de hoogte funtie kan kiezen voor normaal hoogte of in samen werking met de flaps. Ik hoop je hier mee geholpen te hebben. Jacob
__________________ een dag niet gelachen is een dag niet geleefd |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |