![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Als dwaas idee zou ik graag mn 1/12 wedstrijd stockcar voorzien van het geluid van een V8 motor. Wetende dat er kitjes van Velleman worden gemaakt voor soortgelijke dingen (locomotief, scheepsdiesel) ben ik, ondanks goed zoeken, dit helaas nog niet tegen gekomen. Mooiste zou zijn als er een mogelijkheid is om via een potmeter het toerental te varieren... Is er iemand die een idee voor mij heeft? Thanx! |
|
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Ik heb ze nog nooit gezien met het geluid van een dikke V8 (turbo?). Misschien is zo'n ding waarmee je zelf geluiden kunt opnemen een idee. Dan moet je natuurlijk ook nog ergens iemand met een echte dikke V8 vinden zodat je het geluid ervan op kunt nemen. Toch niet zo simpel ben ik bang. Toch even met Google op zoek gegaan en ik heb een site gevonden waar het schema staat van een symulatortje dat het geluid van een V8 nabootst. Het ziet er niet al te ingewikkeld uit dus lijkt het mij best "maakbaar". Die site vindt je HIER.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Guest
|
Hee bedankt!... inderdaad... een tijdje terug ben ik deze schakeling ook al tegen gekomen, maar erg lastig in de praktijk: systeem is voor 15 volt. Mn wagen heeft gewoon 6x een sub c cel, dus nominaal 7,2 volt. Ik denk dat het daardoor niet zal werken en bezit niet de kennis om modificaties in het schema te bedenken waardoor het wel zou kunnen. Oef-oef..... |
|
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2004 Locatie: Putten (Gld) Leeftijd: 50
|
In dit geval is de spanning niet zo van belang een 9V blok-batterij zal al voldoen.
__________________ , Erwin die vloog bij Aero Club Heemskerk En ook weer/nog steeds lid van de KNVvL(geloof ik) |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |