![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
hallo, ik wil graag van een dragonfly zender die nu een 35.040MHz FM kristal heeft, het kristal vervangen voor een 40 MHz FM kristal, of 27 MHz AM kristal, en dan een losse ontvanger kopen en daar het bijbehorende kristal in doen. Kan dit? alvast bedankt |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
over het algemeen nee, je zal een nieuwe zenderset moeten kopen
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2004 Locatie: Houten Leeftijd: 42
|
Nope, Een zender werkt op een frequentie (bijvoorbeeld 27, 35 of 40 Mhz) waarbinnen je een kanaal gebruikt. Het omzetten van de frequentie kan veelal enkel op de duurdere zenders door een ander HF module te plaatsen. Ik kan me niet voorstellen dat dat ook mogelijk is met de door jouw beschreven zender... Je bent dus 'veroordeeld' tot 35Mhz, wat overigens de juiste frequentie is voor alles wat vliegt.... Het veranderen van kanaal is wel mogelijk als je de kristallen van zowel zender als ontvanger verwisseld voor een bij elkaar passende set. Let wel op dat je de juiste kristallen aanschaft! Groet, vincent
__________________ Keep the best, improve the rest........ Op wat kleine dingen na bijna uit de RC hobby.... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
je kan wel naar de 40 mhz maar dan moet je wel de zender opnieuw afregelen de kringen in de zender zijn dan namelijk niet meer in resonantie fm ombouwen naar am is niet te doen voor een leek ik heb het wel eens gedaan maar ik ben zendamateur en heb dus verstand van zenders en ontvangers en de apperatuur om het af te regelen een andere zender en ontvanger kopen is de makkelijkste oplossing |
|
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
Nieuwe apparatuur kopen dus.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |