![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Ik heb snel een vraagje, mijn x-twin zender is dood om een of andere reden , alleen er zit een kristal in, zou ik die in mn normale 27 mhz Am zender kunnen stoppen (is al een oudje) maar wat zijn de gevaren hiervan? (X-twin is dat kleine vliegtuigje wat bij nagenoeg elke winkel te koop is . Speelgoed dus) vriendelijke groet Jon |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
nee dat werkt niet. De x-twin zender is heeeeeeeeeeeeeel anders. Zit er niet gewoon een draadje los? Was bij mij wel zo.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 24 april 2005 Locatie: Zutphen Leeftijd: 22
|
Zover ik weet is de X-Twin van Jon al best oud dus ik denk het niet Ik zou hetzelfde kiezen als Tadango..voorzichtig openschroeven en kijken naar een los draadje
__________________ Geen Modelbouw meer, maar wie weet wat er komt Eerst even richten op 1:1 schaal |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Wijchen Leeftijd: 21
|
Ik heb nog een zender liggen voor x twin. Voor 7 euro is hij van jouw
__________________ (\__/)This is Bunny,Copy Bunny into your signature (='.'=)to help him on his way to world domination. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 25 april 2005 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 61
|
Als je bedoelt dat je met het kristal van de x-twin in een andere zender de x-twin zou kunnen besturen, nee dat zal niet lukken, het x-twin systeem is compleet anders. Maar hoe weet je zo zeker dat het probleem aan de zender ligt? Kan ook aan de ontvanger liggen. De frequentie (kanaal) van het kristal in de zender van de x-twin is totaal onbelangrijk, als het maar een kanaal in de 27MHz band is, dan werkt het altijd, de ontvanger in de x-twin is zeer breedbandig, deze ontvangt (helaas) alle kanalen in de 27MHz band, er zit geen kristal in de ontvanger.
__________________ < Frank_________________pa0fbk |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 oktober 2004 Locatie: Maastricht Leeftijd: 33
| Citaat:
| |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
kristal is bij allemaal gelijk, het gaat om de jumpers.....
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Guest
|
Helaas ik heb gekeken maar er zit niks los, nog mijn vliegtuigje reageerd op een andere zender (ook rode wat ie voorheen wel deed) nog mijn zender kan ik een andere rode besturen het is helaas denk over Zal nog even kijken of een kennis er naar kan kijken. Hij is er deskundig op het gebied van radio techniek en electronica. mensen allemaal bedankt vriendelijke groet Jon |
|
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 25 april 2005 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 61
|
Ben wel benieuwd wat nu eigenlijk je probleem is, wat wil je? Wil je met je kristal van de x-twin zender in een standaard RC zender die op 27MHz werkt de x-twin besturen, dat is onmogelijk. Wil je het kristal van je x-twin zender in een andere x-twin zender solderen, dat mag geen probleem zijn, alle x-twins werken op 27.145MHz, alle kristallen zijn gelijk.
__________________ < Frank_________________pa0fbk |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
Ik wil eigenlijk optie 1 doen, maar dat gaat dus niet lukken. En tjaa losse zenders zijn er niet echt. Dus denk dat mijn x-twin praktijken over zijn. Misschien kan ik de zender van een jongetje uit de straat krijgen. Zijn vliegtuig is onder een vrachwagen gekomen. Die doet het dus niet meer vriendelijke groet Jon |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |