![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
Laat die BEC daar nauw net voor ontworpen zijn .... Ontvangers met BEC komen vooral uit de auto-hoek ... om electro-auto's met een mechanische regelaar (die hebben géén BEC) toch uit een 7,2V accu te kunnen voeden, samen met twee servo's ...
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
|
ja, en ja. Bec doet niets meer dan gewoon 5V maken van de voedingspanning. Dit mag/hoeft dus ook maar 1 keer te gebeuren, en dat is meestal in de ESC. Dus ook bij jouw Die bec in je ontvanger, volgens mij heeft niemand er wat aan, het is alleen maar onduidelijker.... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
|
yep klopt Die + en de - zijn van alle uit-/ingangen rechtstreeks met elkaar verbonden, dus het maakt niet uit waar je de ingang maakt. Alleen je ESC heeft natuurlijk ook een puls nodig, daarom moet je ch1 hebben. (of CH2, dat weet ik niet, maar dat merk je vanzelf) Die batt ingang gebruiken dus alleen als je een losse ontvangeraccu hebt, maar dan moet je geen bec hebben, anders gaat dat mis. Dit was ff ter info, maar jij snapt het al hoor Xindi |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Guest
|
Nog 1 probleempje: De Speed-Controller is 5.6V BEC uitgang (ik meet ong. 6V open) Terwijl de Ontvanger (gedateerde Futaba 1980) max 4.8V/5V mag hebben. Blaas ik de ontvanger op?? Citaat:
| |
|
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Katwijk Leeftijd: 38
|
Maakt nie uit, gewoon inprikken. Ik gebruik dezelfde regelaar in een Tamiya, en heb alleen de regelaar en de servo in de ontvanger. De regelaar voorziet de ontvanger en de stuurservo van de noodzakelijke stroom. Groetjes, Ton.
__________________ Depri worden? Tjek dit! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |