![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, Enige tijd geleden heb ik een zender gekocht voor mijn modelschip. Hiervoor heb ik een Robbe F-14 zender aangeschaft. De verkoper had er nog een in de aanbieding maar deze was 35 MHz. Hij wist me te vertellen dat deze band nu ook was toegestaan voor auto's en schepen. Echter begreep ik laatst dat dit toch niet waar is. Weet iemand of het mogelijk is om de zender om tebouwen naar 40 MHz of deze misschien te ruilen valt in zo'n geval. De garantie is er wel af denk ik. Groeten, Patrick. |
|
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 8 april 2004 Locatie: Oss Leeftijd: 45
|
Er zijn zenders waar eenvoudig weg een andere module ingestoken kan worden, maar of dat bij deze zender ook zo is weet ik niet... De 35 MHz band is gereserveerd voor de vliegers... dus nergens anders voor gebruiken... daar maak je namelijk geen vrienden mee onder de hier aanwezige vliegers...
__________________ >>www.rcbigscaleforum.nl<< -- Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you -- |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 9 mei 2005 Locatie: Sint-Oedenrode Leeftijd: 21
|
dus toch verkopen en een nieuwe kopen Ik zal trouwens gewoon teruggaan naar de winkel en zeggen dat hij je wat verkeerds heeft gezegt. Hij heeft er namelijk voor gezorgt dat jij een verkeerde band voor je zender hebt... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
De kanalen/frequenties binnen de 35MHz zijn (wettelijk) vanwege de veiligheid gereserveerd voor alleen modelvliegen. Overzicht van radiobesturingsfrequenties in Nederland: http://home.hetnet.nl/~ronvans/inhou...equencies.html Het 'wettelijke' document (Nederlandstalig): http://www.agentschap-telecom.nl/pdf...de_toepass.pdf Winkel heeft je foutief geadviseerd, apparatuur laten omruilen.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |