![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Leeftijd: 51
|
Afgelopen zomer is een Hitec 55 gesneuveld die vastgezet was met sanitairkit (een soort witte siliconen of acrylaatkit of iets dergelijks) in de elapor van een EasyGlider. Symptoom: servo staat maar te jutteren alsof de potmeter niet meer funktioneert. In eerste instantie dacht ik nog niet aan de relatie met de kit. Echter recentelijk de servo's van mijn Swift ook vastgezet met kit en jawel na enige tijd ook een van de twee Hitec 55 servo's dezelfde symtomen. Nu begin ik de kit er van te verdenken iets uit te dampen waar servo's, of specifiek Hitec 55 servo's, niet tegen kunnen. Iemand ook dergelijke ervaringen? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
Hans, Ik kan me bijna niet voorstellen dat silicone of iets dergelijks in staat is om de potmeter van je servo naar de knoppen te helpen. Ik dacht altijd dat silicone tamelijk neutraal was. Tevens heb ik in het verleden ook silicone (sanitairkit zo je wil) gebruikt zonder problemen. Soms lijm ik mijn servo's vast met één of andere CA lijm en dat zijn pas agressieve dampen die dan vrijkomen maar het heeft tot op heden hoegenaamd niets met mijn servo's gedaan. Ik vrees dat de oorsprong van je probleem elders ligt. (louter als voorbeeld misschien een te hoge stroom door de servo waardoor de potmeter doorslaat). Stevo
__________________ |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Ha Stevo, Ik weet niet of elke siliconenkit hetzelfde is. Volgens mij was het deze: ![]() Volgens de beschrijving bij Bison is het op Azijnzuurbasis, en dat kan kloppen want het rook erg zuur. Ik heb het geruime tijd geleden bij een bad gebruikt en het laat absoluut niet los, geheel anders dan bij gewoon siliconen. Ik krijg het ook niet van de servo's afgekrabd. In ieder geval bedankt. Groet, Hans |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Het vreemde is ook dat ik 100% zeker weet dat ik de modellen werkend weggelegd heb en bij een van de eerste keren van gebruik na verlijming het probleem meteen na aanzetten had. Het kan nog steeds toeval zijn... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
Het zou inderdaad kunnen, het woord azijnzuur alleen al doet weinig goeds vermoeden. Als die dampen sporen nalaten op electronica dan moet het zeker met het blote oog te zien zijn. Heb je al eens een blik geworpen op de IC van die servo's Hans?. Bij nukkige potmeters durft contactspray al eens helpen, misschien kun je ze daarmee repareren. Stevo
__________________ |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Idd aquarium kit is gewoon siliconen , maar dan zonder de azijn zuur of andere rommel die kwaad kan voor uw lieve tropische milieu wat u in uw miniatuur habitat kunt hebben. Als er iets gevoelig is zijn het wel die tropische visjes en plantjes, wat goed voor hen is, is zeker goed voor uw dierbare electronica.
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 5 maart 2005 Locatie: Tiel
|
Hi guys, Er is wel een verschil tussen "gewone" siliconenkit en "sanitairkit". Aan sanitairkit is een middel tegen schimmelvorming toegevoegd en de hechting aan gladde oppervlakken is verbeterd. Misschien dat hier de oorzaak ligt. Ik gebruik al jaren kit voor de montage van e-motoren en servo's in mijn boten en heb nooit problemen daarmee gehad. Ook de demontage levert weinig problemen op, scherp mesje Groetjes, Ad |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |