![]() |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Hallo, Allereerst de beste wensen voor 2006 !! Dan de vraag. Ik heb een eenvoudige tweekanaals Atack zender waar ik een dual rate in wil zetten. Doel is om de boot normaal te laten varen, en na het omzetten van een schakelaartje alleen nog maximaal op halve kracht zodat m'n zoontje van 5 er niet meteen als de brandweer vandoor gaat .... Ik zit te denken dit te doen door een mogelijkheid te maken aan de potmeter twee weerstanden bij te schakelen aan de buitenste pinnen. Bijgeschakeld geeft dat een grotere totale weerstand van de potmeter, en bij een bepaalde uitslag procentueel een kleinere verandering van de spanning op de middelste pin. Dus bereikt de vaartregelaar maar ongeveer half gas (dat is de streefwaarde in ieder geval) En nee, ik heb geen regelaar waar dat af te stellen is, maar zo'n 'moderne' die automatisch het nulpunt herkent, en een vaste volgaswaarde hanteert. Soms denk ik met weemoed terug aan de oude met instelpotmetertjes... Zit ik goed met het deze gedachtengang, of is er iets beters of makkelijkers te bedenken?
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Gewoon simpeler met een mechanisch schuifje of schroefje om de knuppel te begrenzen ?
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Hoi Roel, Tja, Maar dank U, zo gaat het helemaal lukken!
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |