![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
0,2V zal geen probleem wezen alleen voor de lipo zal het wel zeker kwaad kunnen!! als deze diep ontladen wordt. een lipo mag geloof ik niet onder de 2,4V de cel uitkomen iets wat wel gebeurt als je gewoon doorrrijdt er zijn wel kastjes voor te koop die je er tussen kunt zetten. waar durf ik zo niet te zeggen
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Hou er rekening mee dat je wel een andere lader moet hebben.... De grootste Nicads zijn 2400 en bij de Conrad tot 2600 mAh verkrijgbaar. Ga je voor NiMha kan je met stickpacks momenteel tot 3600mAh en de nieuwste cellen gaan al over de 4000mAh heen.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Hier is een foto van mn regelaar: | |
|
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Een LiPo cel mag niet verder ontladen worden dan 3V. Onder (zware) belasting kan dat best 2,5V of misschien nog iets lager zijn. Maar pas wel goed op dat je op tijd stopt. De spanning van de cel moet na het uitschakelen van de belasting binnen hele korte tijd weer oplopen naar 3V of hoger. Als dat niet gebeurt is je cel al naar de haaien. Denk er ook aan dat al bij één keer te ver ontladen je LiPo kapot kan zijn! Ook de maximum stroom die de cellen kunnen leveren is minder dan Nicad's kunnen leveren. Dus trekt je motor niet te veel stroom voor jouw LiPo's?
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Piek 33A, Continous 22A. (10/15C @ 2200mAh) Ik heb een 550 motor, zal deze het kunnen trekken denk je? | |
|
| | #8 (permalink) |
| Guest
|
ik heb de LiPo op eBay gekocht voor €17. eBay: 2200mAh 7.4v 12C - 16C LiPo Pack *High Quality* |
|
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Als die cellen 16A kunnen leveren zou dat voldoende moeten zijn. Ik kom tot deze conclusie omdat je regelaar ook maar maximaal 15A kan leveren. Als je motor toch meer nodig heeft heb je twee problemen, zowel je LiPo's als je regelaar kunnen dat niet aan. Het goedkoopste wat je dan kunt doen is een andere motor kopen, dat kost minder dan nieuwe Lipo's EN een nieuwe regelaar.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
http://www.dimensionengineering.com/LipoShield.htm | |
|
| | #12 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
http://www.dimensionengineering.com/LipoShield.htm ook Kokam heeft ze: http://cgi.ebay.com/Kokam-Auto-Cell-...QQcmdZViewItem | |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |