![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo wie weet hier een oplossing voor ik heb een probleem met de servo roeruitslag bij mijn sleepboot volgende instellingen VMX master kanaal 4 slave kanaal 1 bij bedienen kanaal 4 + ook kanaal 1 dan word de roeruitslag groter dan wanneer ik 1 van beide bedien mechanisch gaat dit niet goed de instelling SWEG geeft geen goed resultaat |
|
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, Nu we het toch over de FX-18 hebben heb ik ook een vraag. Is het mogelijk om met deze zender kanalen toe te wijzen ? Bijv. : Dat ik een servotje op kanaal 6 heb zitten, en dat ik die bestuur met kanaal 2 (up/down). Bij de Multiplex 3010 en royal evo`s kan dit geloof ik wel. Ik heb al veel gezocht in de handleiding maar tot nu toe nog niks gevonden Mvg Riechert ps : ik zit eigenlijk OOK nog met dat uitslag probleem |
|
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2004 Locatie: nieuwleusen
|
nee kanalen toe wijzen met de fx-18 is niet mogelijk. je kunt wel de kanalen mixen. bij de fc-18 kan dit wel. maar dus (nog) niet bij de fx-18's
__________________ M.v.Gr. marco b. peace is a state of mind and a way of life/ aka high flyer/KNVvL lid/ auto's is ook leuk. hpi freak |
| | |
| | #4 (permalink) | ||||
| Guest
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat wel mogelijk is, en wat op het zelfde neer komt, is het gebruiken van 1 vd 3 vrije mixers. Je hebt daar niet perse een schakelaar voor nodig. Je stelt je 'master' in als kanaal 2, en laat het signaal 'slave' naar 6 sturen. NB: voor het ompolen van de functie 6, kies je voor -(min)100%, of tegengesteld +(plus) 100% Het spreekt voor zich dat uitgang 2 op je ontvanger hetzelfde signaal, of het ongekeerde krijgt als #6. | ||||
|
| | #5 (permalink) |
| Guest
|
Hoi voor het instellen van aparte uitslagen van je Vstaart (bijv. kleine uitslag up/down// grote uitslag rudder functie) gebruik je de dual rate. In dit geval schakel je je dualrate in voor kanaal 2, bijv 45%. Indien je een schakelaar voor deze functie toewijst, let dan op dat in het 'para' menu hebt ingesteld dat de dualrate voor 1,2 en 4 werkt, of iig voor 2 en 4. Je zender weet nadat je je instellingen in orde hebt voor via het Vstaart menu, automatisch dat als je functie 2 (hoogteroer) 'beknot' naar 45%, 'ie meteen deze opdracht voor de functie 2 moet uitvoeren, en niet alleen voor rX uitgang 2. eigenlijk heel eenvoudig.... als je het weet succes! rZ |
|
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Een aantal kanalen die niet werken is meestal vrij simpel en dus vrij goedkoop te repareren. De kans is groot dat het decoder IC defect is. Ik zou als ik jou was eens bij de service dienst navragen wat de reparatie moet gaan kosten, ik denk dat het je mee zal vallen.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 14 april 2003 Locatie: Warnsveld Leeftijd: 25
| Citaat:
daar heb je op een sleepboot (lijkt mij) helemaal niets aan, of heb jij er een met hoogte besturing? het lijkt mij het beste om met een vrije mixer de besturing opnieuw te proberen. gebruik dan een van de knuppels als master (bijv. kan1). ik denk dat je dan het beste een vrij kanaal als slave kunt gebruiken, eentje waar geen knuppel of schuif aan zit (bijv kan5) als je er eentje gebruikt waar al wel een knuppel aan zit (kan 4) dan zal de servo die is aangesloten op stekker plaats 4 ook op deze reageren. als je dan bijde knuppels beweegt tellen de uitslagen voor die servo zich op en gaat het mis. je kunt natuurlijk ook een v-kabel gebruiken, dit kost je geen extra kanalen op je ontvanger en hou je meer over voor funkties. ik hoop dat ik je wat verder heb geholpen. Groeten Halmar | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Guest
|
Hallo mededenkers ik gebruik mijn FX18 voor een sleepboot deze heeft 2 hoofdmotoren en boegschroef en roer nu leek het mij wel makkelijk om ook met 1 knuppel de boot te besturen ik gebruik voor de 2 hoofdmotoren de XMIX instellingen zodat bij bakboord of stuurboord varen de ene motor vooruit gaat en de andere achteruit tot zover gaat ie goed maar bij het volgende gaat het niet goed nu de roeren met VMIX als slave en de master zelfde als van de XMIX en dan zie ik wanneer ik de knuppel van kanaal 1 en kanaal 4 tegelijk bedien dat de roeruitslag groter is dan wanneer ik maar 1 kanaal bedien pfff wat is dit moeilijk op papier te zetten |
|
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
hoeveel heb je op je bec aangesloten zitten waarschijnlijk trek je teveel ampere waardoor er niet voldoende stroom meer beschikbaar is om nog volledige kracht te zetten hoeveel A heeft je bec systeem en wat hangt hier allemaal aan?
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Bij mix-functies wordt de uitslag pas beperkt als de maximale waarde wordt bereikt. De maximale waarde is dezelfde uitslag, die je krijgt als je één knuppelfunctie inclusief de trim gebruikt. Eigenlijk moet je daar dus je roer-uitslagen op aanpassen. Het idee om dual-rate functies gelijktijdig met de mixer in te schakelen is nog niet uitgeprobeerd? Dit levert het beste resultaat.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |