![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
ik ben al een tijdje aan het rond kijken voor een nieuwe toch minimaal 8 kanaals zender. nu weet ik dat sanwa en robbe/futaba de meeste keuze hierin hebben en ik moet zeggen sanwa is bij mij altijd goed bevallen (beter dan acoms) wat moet de zender kunnen? het is bedoeld voor een groot gebied ook werkschepen. dus 8 kanalan zijn zoiezo al een must en dan vooral ook veel schakelaars. digitaal hoeft van mij niet zo zeer aangezien ik niks meer nodig heb dan een paar schakelaars en de stuur controle voor het stuuren en dergelijke. welke zenders zijn niet te duur maar wel betrouwbaar (max €200 euro) het liefst op de FM band en hebben genoeg schakelfuncties / uitbreidfuncties? ik weet bv de VG6000 van sanwa kost 179 euro maar die is echter slechts 6kanalen. wat ik dus zoek is een zender met vooral veel schakel kanalen
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2002 Leeftijd: 41
|
Volgens mij zag ik pas een 2de hands fc 18 hier op het forum te koop staan. Dat is een prachtige zender. Want als je eenmaal met een computer zender gewerkt heb wil je nooit anders meer. Je kan zo simpel alles instellen. En de kosten zijn ook niet hoog meer. Voor jouw lijkt me een grotere zender ik bedoel geen handzender ook makkelijk omdat je dan veel meer schakelaars kwijt kan. dit is mijn zender waar ik mee vlieg |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 17 februari 2005 Locatie: Hoogkerk
|
Robbe/Futaba F 14 geen computer zender wel door vele vaarders in gebruik 4 kanaals eenvoudig uit te breiden naar 8 kanaals. Ontvanger 8 kanaals. Multiswitch, Multiprop passen hierop. @Bertus die op het Forum is een 35 Mhz je maf een vaarder niet op het verkeerde spoor zetten als vlieger foeiiii |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
ik ben bekend met de regels over de mhz maar moet eerlijk toegeven dat ik ze steeds meer aan de kant begin te schuiven omdat mijn keuze gebied er veel groter door wordt een computerzender is voor mij geen meer waarde het gaat puur om schakelen van dingen en veel meer is het niet. zijn er nog geen zenders met draadloze verbinding
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 17 januari 2005 Locatie: Ekeren Leeftijd: 36
|
Je hebt je kans al gemist maar de sanwa RD8000 kit koste deze zomer 199 1 ontvanger + servo bij conrad NL ! bij friedel kost hij nog steeds 199, http://www.modellbau-friedel.com/lsh...16-023,,,,.htm Maar of die zo geschikt is voor waterpret weet ik niet (instap helizender ) TM
__________________ cars :thundershot,egress,optima mid csp, jordanF1, shotgun, TF2,TC3,TC5 ft, TC5 R, DB5, piccolov2, Ryan ep,Skycat,LMHcorona, Junior sport ep. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 46
|
Nieuw in de doos http://www.modellbau-peters.de/webshop/xaranshop_53_1.htm] een FC 16 [/url] voor € 159,50. Verzendkosten €12,= Een computerzender voor de prijs van een normale zender. In de 40Mhz dus geen ruzie met onze vliegende vrienden. En misschien dat je nu geen computerzender nodig hebt, maar als je straks een tweede modelschip gaat bouwen in verdom..... makkelijk als je verschillende modelen kunt programmeren. (hoef je niet steeds je stekkers in je zender om te draaien) Je koopt een zender toch meestal voor een aantal jaren. |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
het ziet er inderdaad naar uit dat het een robbe/futaba fc serie zal worden. alleen zijn deze goedkoop uit te breiden want als ik de meeste kabels zie dan zijn deze echter gewoon schakelaar stekkertje klaar? dat is dus tog goed zelf te doen lijkt mij zo en bespaart weer ruim 30 euro of is dat makkelijker geconcludeerd dan dat het daadwerkelijk is?
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 19 oktober 2002 Locatie: Dorst/sittard Leeftijd: 45
|
de mx-12 is 6 kanaals en volgens mij niet uit te breiden. Overigens voor zo'n FC18 kun je een andere zendmodule kopen, (40 of 35 mhz naar keuze) Ik denk dat je de zender dan wel even moet laten afregelen, laatst mijn zender nalaten kijken en ik was met versturen erbij nog geen 30 euro kwijt. Kijk eens bij 2brothers, staat er een tweedehands inclusief ontvanger, ik weet alleen niet welke frequentie.
__________________ You cannot solve a problem with the same thinking that got you into the problem in the first place (by Albert Einstein) |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
die is 35 mhz om eerlijk te wezen ga ik liever voor nieuw dan heb je garantie + je weet dat er niet mee geprutst is. dus niet gevallen bijvoorbeeld.
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Tja, dan zou ik voor een FX18 gaan kijken. Die is dmv schakelaars uit te breiden. Losse zenders is overigens ook niet al te duur. Kijk anders eens bij Ellen Schwab. http://www.schwab-modellbau.de/ FX18 inclusief ontvanger voor 189 euro. Ik weet niet of er dan nog meer schakelaars bij zitten zoals bij Wiggerich. Groet, Jaap
__________________ You cannot solve a problem with the same thinking that got you into the problem in the first place (by Albert Einstein) |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
deze heeft echter slechts weinig uitbreiding mogelijkheden voor schakel kanalen zal dus zoiezo een FC14 of 16 worden
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Hoe kom je daarbij? Ik zou als ik jou was de handleiding eens goed doornemen, want de FX18 is volgens mij net zo ver uit te breiden als de FC zenders.
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2002 Leeftijd: 41
|
Nee het gaat om het uitelijk van de zender daar moeten ook veel schakelaars op passen dus zoals ik al eerder zei een handzender is geen optie een computer zender een must. Dan maar even langer sparen zou ik zeggen En de schakelaars zijn volgens mij goedkoop ergens anders te halen maar daar staat op het forum volgens mij meer over. Dus even zoeken. Vaak ben je bij een f14 bakken geld kwijt voor een mixer. Terwijl die in een fc 16 bijvoorbeeld al zitten Kost het alleen een schakelaartje. Ik neem aan dat op de 16 ook een multiswith kan. Op de 18 kunnen er 2 |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 september 2003 Locatie: Monster Leeftijd: 46
| Citaat:
De FC 18 is wat "overdone" voor ons schippers. Hier zit software matig veel meer in dan wij schippers ooit zullen gebruiken. En zoals ik al schreef, een nieuwe FC16 blijft onder z'n butget van € 200,= | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |