![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, ik zit met een vraag(je) en wel het volgende: Ik heb voor mij liggen, een vaartregelaar "top 25c" specs zijn: 6.0/8.4 V cont.stroomsterkte 25 A / Bec 6v/ 2A Nu wou ik daar op aansluiten een loodaccu van 6V/ 4.5 AH Is dit mogelijk |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
ja hoor, geen probleem
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
|
bij een ingangsspanning van 6,9V (helemaal vol) tot 5,5V (leeg) zal de bec waarschijnlijk niet werken. Die heeft namelijk een minimale spanning nodig om aan te zijn. Hoeveel dat precies weet ik niet.
|
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Er kan een geschakelde bec in zitten, die heeft geen extra spanning nodig. Wel gek, een 6V bec. Maar als de regelaar geschikt is vanaf 6V.... dan moet er iets goed zijn. Wel even testen voordat het mis gaat
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Guest
|
waar het mij omgaat, is eigenlijk dat de vaartregelaar niet terplekke overlijdt in een wolkje rook Dat zou ik gewoon jammer vinden. Normaal hangt er een 7,2v pp aan van tamyia, maar die loodaccu heeft een zwaarder Ampιre's. De uiteindelijke bedoeling is dat dit een mabuchi 540 gaat aandrijven. Normaal met de 7.2 V racepack is die pack zo leeg, mijn gedachte was als ik daar die loodaccu aanhang ipv die race pack, dat het even wat langer duurt voordat de accu leeg is. Ik weet dat de motor dan wat langzamer draait, maar dat is in dit geval geen probleem. |
|
| | #8 (permalink) |
|
de accu bepaald niet de stroom... dat doet de motor....
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
| Citaat:
__________________ Groeten, Ernst Grundmann | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Vergeet ook niet dat een Lood accu onder 2C belasting (9A dus) al een heel stuk minder dan die 4.5Ah haalt. Als je dan nog 3Ah haalt mag je blij zijn. Je kan dus beter een setje 6 cellen 3700 Halen. Of GP3300 greenlabel
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
wat wil je daar mee oplossen zinnia? het gaat derom dat een lood accu niet veel A continue kan leveren met een 2V lood accu parallel deraan verhelp je dit niet dan zul je 2x de 6v parallel moeten zetten en ook het voltage omhoog brengen werkt niet. dan zal de moter meer toeren gaan draaien en dus ook meer ampere trekken
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Lood accu's zijn erg slecht als aandrijf accu voor grote stromen. Ik schrok me dood toen ik zag hoeveel mAh eruit kwam als je ze zwaar belast. Ze kunnen kort hoge stromen leveren zonder probleem. Dus om te starten bv. NiMh cellen zijn toch beter geschik om langdurig stroom te kunnen leveren.
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Bij start-accu's is de grote capaciteit slechts een bij-product, het gaat er inderdaad om een start-accu gedurende korte tijd veel stroom kan leveren. Een tractie-accu is ontworpen om wel gedurende langere tijd stroom te geven (elektro karretjes). Al heeft een accu een capaciteit(= inhoud, is dus niet maximale stroom!) van 100.000Ah (we kijken niet op een nul meer of minder) dat maakt de regelaar niets uit.
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 60
|
Cheeta, 6V+2V=8V, dan is er geen risico dat, bij langere belasting, de BEC/ontvanger begint te haperen bij spanningdips. Is een beproefde methode, zeker bij snelle bootjes die wat stroom trekken.
__________________ De Liberation: motoren ingebouwd: schaal 1/65 gewicht 140gram Tijdelijk geen webstek Groeten Gilbert |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |