![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2003
|
Sinds ik bezig ben met mijn brushless savage, rij ik nooit meer met andere mensen. Dat komt doordat niemand in mijn omgeving ook een brushless MT of buggy bezit. Daarom zit ik te denken om in de zomer een meeting te houden voor dit type auto's. Maar deze monsters rijden op accu's. En in het bos of op een bouwgrond is geen stopcontact te vinden. Ik legde dit probleem aan mijn vader voor. En hij zei: koop dan een diesel generator als stroomvoorziening. Hier had ik zelf nog nooit aan gedacht. Een super idee! Dus toen vroeg ik: wat moeten de specificaties zijn. Ja, dan moet je eerst uitrekenen hoeveel een lader verbruikt. Nou hier het sommetje: Mijn voeding verbruikt max 13,7V x max 5A van de lader = 68,5 Watt. Dus als ik een generator van 1000 Watt zou kopen, wat ongeveer 100/200 euro kost, dan kan ik er 1000 / 68,5 = 14 laders op aan sluiten. Klopt deze berekening? En spelen ook nog andere factoren een rol? Hier een voorbeeld van een generator van markplaats |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Huren? bv. www.borent.nl, www.boels.com , Gamma, Praxis
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Guest
|
Waarom zo'n investering? Gezien jou leeftijd zul je nog wel geen schaal 1:1 auto hebben, maar er is vast wel iemand met een auto. Daar heb je nl ook opladers voor ( die vanuit de auto werken ) en dan zit je niet met een "stinkende"agregaat in het bos en je kunt je dure eurootjes aan wat anders besteden. |
|
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
14x een 3000mAh pakket laden en die auto-accu is leeg. Voor een paar man een paar ladingen is prima te doen maar ergens houd het op. Een generator is een idee maar kan op de achtergrond een hoop herrie betekenen als je alleen electro rijdt. Overigens zijn ze goedkoper te vinden dan de getoonde marktplaats advertentie.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 14 augustus 2003 Locatie: Begijnendijk (B)
|
op de vliegclubs heeft ieder z'n eigen autobatterij bij, als je dan al 14 keer je eigen pakket kan laden ben je toch al even zoet, niet ? Kris
__________________ Vliegen is een kunst, landen een must... |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2003
|
Bedankt voor jullie antwoorden! Nu denk ik dat een generator toch niet het slimste is. Het maakt inderdaad een pokke herrie, het is duur en er komen ook nog extra kosten bij van de benzine. Het idee van de auto accu's spreekt mij veel meer aan. Deze accu's kan ik vast wel ergens goedkoop vandaan halen. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
een fatsoenlijke ggenerator maakt minder herrie den de tandwielen van je savage.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Wij hebben een accu in een keet op het veld staan en die accu wordt met een zonnepaneel geladen gehouden. Tot nu toe werkt dit prima, zelfs nu in de winter werkt het systeem. Maar er wordt nu natuurlijk veel minder gevlogen.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 17 februari 2005 Locatie: Hoogkerk
|
Je hebt Generators van 800 tot 1000 Watt hier waren eens Duitsers die hadden zo'n apparaat voor bij hun Tent voor het Laden van Zender en Ontvanger en Vaaraccu. Dat ding hoorde je haast niet die jongens hadden hem naast de Tent staan waar ze in Sliepen als het zo'n pokke herrie maakt kun je daar ook niet bij slapen. Van de Vaargroep hadden we een grote er staan maar de 1e man vond het altijd nodig om deze om 22.00 uur uit te zetten. Nu heb je ook mensen die er van alles op aansluiten Koffiezetapparaat, Electrice Kachel van de Camper allemaal van die Stroomvreters. Maar het is natuurlijk wel zo hoe groter de Generator hoe meer lawaai. Al heeft BoRent ook van die apparaten te huur die goed geisoleerd zijn. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 60
|
Tegenwoordig zijn nieuwe generatoren te koop voor 125€. Wacht eventueel een reklame af bij Van Craenenbroek, Gamma, Makro
__________________ De Liberation: motoren ingebouwd: schaal 1/65 gewicht 140gram Tijdelijk geen webstek Groeten Gilbert |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |