![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, Ik heb een tweedehands zender op het oog, maar nu vraag ik me af: hoe koop ik een bijpassende ontvanger hierbij (deze zit er natuurlijk niet bij) Is dat een kwestie van zender meenemen naar winkel en/of kristal bekijken? groeten Mark |
|
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
Inderdaad een willekeurig merk ontvanger op dezelfde band (27/35/40) aanschaffen met het kristal op hetzelfde kanaal als de zender. Houdt er wel rekening mee dat de 35 Mhz sinds 1999 weer UITSLUITEND voor modelvliegtuigen gebruikt mag worden. Mocht het om een zender voor modelvliegen gaan bedenk dan dat een losse zeskanaals computerzender, de Graupner MX-12 al rond de 90 euro nieuw te koop is! |
|
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
Als het een "normale" gangbare zender is .... van merken zoals Graupner/JR, Robbe/Futaba, Multiplex, Hitec (en nog een paar minder bekende) .... van recente productie en op een in Nederland geldige band (27,30,35 of 40MHz) uitzend, moet het lukken ... uiteraard moet in de zender en ontvanger een kristal zitten van het zelfde kanaal ... (er zijn ook synthesiser ontvangers zonder kristal, die je op alle kanalen in één band kunt instellen) Is de zender van "chinese" makelei en heeft deze bij een speelgoedachtig vliegtuig/boot/auto gezeten ... dan heb je pech, deze werken met afwijkende coderingen en losse ontvangers zijn niet/nauwelijks te koop ....
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
| Citaat:
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |