![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 7 december 2003 Locatie: Zwolle Leeftijd: 29
|
Dames en Heren, voor school moet ik nog een verslag inleveren over een zelfbouw electronica project. Nu heb ik zitten denken wat dit precies zou moeten worden, en ik denk dat ik het heb gevonden. Ik heb nu de snellader waarmee ik snel mijn accu's mee kan volpompen, maar als deze op mijn kamer staat dan wordt ik helemaal vervelend van die ventilator die erop zit te blazen. Nu kan ik iedere keer mijn vliegtuigen gaan verslepen, maar ik kan natuurlijk ook zelf wat in elkaar knutselen. Mijn idee was om het volgende in elkaar te zetten. Een laadunit met de volgende uitgangen: - 13,2 gestabiliseerd voor mijn snellader - 2x een uitgang voor nicd - 1x een uitgang voor lipo te laden met lipo balancers erbij in gewerkt - 1x een uitgang voor nimh - wat is nog meer handig om hier in te hebben?? - een meet unit om te meten wat ik over het geheel verstook in ampere's het voordeel voor mij zou zijn dat ik 2 of 3 vliegtuigen + mijn zender automatisch kan voltanken zonder dat ik iedere keer mijn accu's moet verwisselen. En zo voor school heb ik natuurlijk een beetje goede reden om weer wat te investeren! ik heb een ringkern trafo liggen met een behoorlijk vermogen, 16 V 20 A (gok, weet ik niet 100 %) ik heb een aantal interessante artikelen uit de elektuur geplukt. Dit wil ik allemaal bij elkaar voegen en hiervan mijn laadunit bouwen. Ik hoop hiervan af en toe wat berichtjes hier te posten en ik sta natuurlijk open voor suggesties! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Ik zou de LiPo lader appart houden en de LiPo's NIET laden als je er niet bij in de buurt bent. Waarom apart? Simpel dan kan je je niet vergissen! Als je een Lipo verkeerd laad kan hij na één keer al naar de malle moer zijn. En sommige mensen hebben dusdanig veel pech dat de zaak zelfs in de fik is gevlogen. Het is een zeldzaamheid maar het is al wel enkele keren gebeurt.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 7 december 2003 Locatie: Zwolle Leeftijd: 29
|
Hallo Ernst, je bedoelt dus dat je in de buurt moet blijven, maar in principe maakt het niet uit voor interferentie met de andere laad apparatuur? Bv door het laden van lipo's zou het nimh gedeelte van slag raken? |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |