![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
| Hi all. IK heb net mijn servo's in mijn vliegtuig gebouwd maar ik moet de kabels verlengen. Ik had gedacht om de servo kabel door te knippen en een verlengraad aan te solderen + een krimkous erover. Is dit een goede oplossing ? Of kan een solduur problemen geven ? Anders had ik gedacht om mij een kabeltang, servodraad en losse stekkers te kopen maar Ik ben niet zeker of deze tang degelijk werkt. Heeft hier iemand al ervaring mee ? Of kan ik best kant en klaar verlengdraden kopen ! Hoe doen jullie het als je je servokabels moet verlengen ? |
|
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 april 2005 Locatie: Nederland
|
Kabel verleng stukje kopen. Allerlei soorten en maten te koop!! geen geknoei met solderen Oa te koop bij www.rctechnics.nl (en elke modelbouwwinkel) Jesse
__________________ Heldhaftig, Vastberaden, Barmhartig. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
Ik was een beetje te snel geweest maar kant en klare kabels zal niet gaan in mijn geval. IK moet een kabel trekken in de vleugels die ik voorzien heb van een buisje maar waar wel geen konnector door kan Het zal solderen of werken met de krimptang worden. Ik zou voor de krimptang gaan om het mooi af te werken maar ik lees dat de krimptangen die in de modelbouwzaken niet degelijk zouden zijn ! ! ! ! vandaar de vraag naar jullie mening, ervaring over het gebruik van de krimptang of het wel dan niet solderen. Grtn peter |
|
| | #7 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
Inderdaad gewoon solderen en nadien isoleren. Geen enkel probleem, ook niet met vliegtuigen. Kan wel nodig zijn om al te lange servokabels te ontstoren maar daar is al het één en ander over geschreven deze week. Stevo
__________________ |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
mits je hem goed laat doorvloeien met solderen en dat het dus een goede sterke verbinding is! beter wat te lang laten vloeien en dat het een nette mooie glimmende verbinding wordt dan een brosse zwakke verbinding.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
Om mooi te vloeien kun je gebruik maken van S39 waarbij je beide te verbinden delen insmeert met dat spul. Nadeel is dat S39 na een tijdje voor corrosie zorgt omdat het nu eenmaal een zuur is. Daarom altijd de verbinding mooi afspoelen na het solderen met dat product en daarna de krimpkous er over. Stevo
__________________ |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 |
En vergeet de ferietkerntjes niet. Han.
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Epe..HanDeBouwer en hobbyhok Leeftijd: 48
Weblogartikelen: 1 | http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...oren&&start=30 Halve wege de pagina over onstoren servo's. Groeten Han.
__________________ Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama. Mijn Webcam YouTubeKanaal @HanDeBouwer |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |