![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 oktober 2005 Locatie: amersfoort
|
hallo, ik heb nou sinds 2 weken een Carson CH-4 met een AM 27MHZ zender, maar steeds als ik rij krijg ik storing. niet op de gas/rem servo maar op de stuur servo, hij gaat dan opeens naar rechts ik weet dat AM veel stoort maar dit is nu mijn 4de brandstof auto waar ik met AM rij en heb dit probleem nog nooit eerder gehad. mischien weten jullie hier iets op? gr. roman |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
servo nog heel? en is het op de andere kanalen ook of?
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
ja servo is heel. en het is aleen op het stuur kanaal... ik snap het niet en alle batterijen zijn opgeladen.
__________________ Hpi micro rs4/Hydro&Marine Skater XL MKII/MHZ micro iceberg/Losi mini lst/Traxxas rustler VXL/TGR sinister/TT FM-1e/HPI F10/FG Sportline/ |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Als het storing zou zijn die van buiten af komt zou ook de gas/rem servo raar moeten doen. Ik heb dus het angstige vermoeden dat er toch iets mis is met de stuurservo.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
verwissel de 2 servos eens kwa aansluiting doet dan weer dezelfde servo dus de stuurservo stekker op de gas en de gas op de stuur. doet dezelfde servo raar dan zit het in de servo.. doet de andere servo nu raar dan zit het in de ontvanger / signaal
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
maar ik heb het niet altijd. als ik op het industrie terein op een bepaalt parkeerterein rij dan heb ik het niet.... ik ga poberen om eens een failsafe op de stuurservo te zetten. of heeft dat geen zin?
__________________ Hpi micro rs4/Hydro&Marine Skater XL MKII/MHZ micro iceberg/Losi mini lst/Traxxas rustler VXL/TGR sinister/TT FM-1e/HPI F10/FG Sportline/ |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Een failsafe helpt niet. Zeker weten, dat echt alleen maar de stuurservo stoort? Een storing op slechts één kanaal kan eigenlijk uitsluitend worden veroorzaakt door de servo of door de knuppel(potmeter) van de zender. Wat wordt er eigenlijk als ontvangervoeding gebruikt? Toch niet het standaard boxje met losse cellen, hoop ik?
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
uhm jawel.... zou het helpen als ik een 5cellen parket neem? of trekt mijn elektronica dat niet?
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Waarom 5 cellen? Een 4,8 Volt accupakket is meer dan genoeg. Een batterijhouder met losse cellen geeft gegarandeerd storingen. Is dat niet nu, dan komt dat nog wel in de toekomst! Over 4,8 en 6 Volt accu's heb ik dit al eens geschreven: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...ic.php?t=29609
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
maar wat moet ik dan kopen? zoon pakketje? daar heb ik geen lader voor....
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Verwissel de servo's. Verwissel de functies op zender en ontvanger.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
en dan? dan heb ik storing op me gas servo, liever op me stuur servo dan.
| | |
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Een pakket van 5 cellen zal niet helpen. Als het storingen zijn zullen die eerder erger dan minder worden. Bovendien zullen je servo's duidelijk sneller slijten en kunnen de motoren ervan zelfs doorbranden. Controleer eens of je accu geen problemen veroorzaakt. Gebruik je zoals Jan (Corrien) al vraagt soms een bakje met veer contacten waar je losse cellen in hebt zitten? Als dat zo is gooi dat dan eerst eens in de vuilnis bak en maak een nette accu van je losse cellen door ze netjes aan elkaar te solderen. Zoek maar eens op accu's solderen op dit forum dan vindt je alles hierover wel terug. Als je dan een goed en netjes accupakket hebt kunnen je storings problemen ook wel eens weg zijn.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
maar hoe kan je zoon 4 cellen parket dan opladen? ik heb alleen een penlite snellader
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |