![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 maart 2004
|
Hallo ik heb hier nu 2 ontvangers liggen 1: Robbe futaba fp-r138DF Dual Conversion 2:Futaba Pcm 1024 FpR129DP Dual Conversion nu de problemen Van nummer 1 is de ontvanger Draat Beschadigt kan ik daar zo een Nieuwe Van 100Cm aan Solderen ? En wat voor Kristal moet er gemonteerd worden want Als ik er nu een Kristal in Doen dan moet ik er echt met mijn zender antenne bijna boven hangen voor dat Hij Reageert. Nummer 2 Deze ontvanger is een pcm moet ik daar een Apart Kristal in monteren ? want Als ik hier een Gewoon Kristal in doe gebeurt er helemaal niks En heb mijn zender (fx1 Of is het beter dat ik ze weg gooi en een nieuwe koop ? Mvg rick |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2004 Locatie: Putten (Gld) Leeftijd: 50
|
Zoals je zelf al schrijft zijn beide ontvangers van het dual-conversion type. Hiervoor zijn andere kristallen nodig dan voor single-conversion. Gewoon opgeven aan je leverancier en dan komt het goed. PCM heeft er niets mee te maken, dat hoef je alleen in de zender aan te geven. Oh ja. De antennedraad kun je prima vervangen door dezelfde lengte. Alleen beter op de print vastsolderen anders heb je kans dat ze later breekt naast de soldering.
__________________ , Erwin die vloog bij Aero Club Heemskerk En ook weer/nog steeds lid van de KNVvL(geloof ik) |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Zelfde kristal in de zender houden. Single- of dualconversion heeft alleen betrekking op wat in de ontvanger gebeurt, niet op het zendgedeelte of de radiogolf. En Rick, pleeze, doe mij en vele anderen een plezier, gebruik de hoofdletters op een normale manier, hier krijgt een mens hoofdpijn van.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |