![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hoi; ik ga een serpent startbox kopen en volgens de weinige info die ik erover kan vinden, zitten daar twee motoren in van 7,2 volt. Nu zit ik te denken om het ding gewoon op de accu van mijn auto te gebruiken en vraag mij af hoe ik dit het beste kan doen? Gewoon de twee motoren in serie..........hou ik een dikke 6V over op elke motor maar zou genoeg moeten zijn? Weerstand plaatsen? Zal een forse worden met alle hitte vandien, hoe koel ik die genoeg..... Heeft iemand ideeën en/of ervaring met de serpent startboxen met twee motoren erin? Alvast bedankt; Wim. |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
gewoon een losse accu kopen a 7,2V is een betere optie..
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
De motoren staan standaard al in serie om zo stroom te besparen. De 2 stickpacks die je moet plaatsen vormen in serie 14.4 volt om zo de motoren te voeden wat je prima kan vervangen voor een 12v accu. Ik geloof dat zelfs optioneel een kabelset verkrijgbaar is om met grote accuklemmen een accu aan te sluiten.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
Kijk, daar hoopte ik op. Kabelsetje zal niet nodig zijn; ik soldeer er wel ff een paar kabels op met krokodillenbekken. Mocht ik de kist niet op tijd klaar hebben.....heb jij dan wat zaterdag Roelof? (Heb de mijne reeds verkocht.....schaam schaam) |
|
| | #5 (permalink) |
|
No problemo, let met het bouwen wel op dat de motoren goed in serie staan dus de + van de ene op de - van de ander.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
Uhh....in serie schakelen moet je de stroom toch delen? Als ik mijn 12V autoaccu in serie zet over twee motoren, krijg ik op elke motor zegmaar 6 volt toch? Twee stickpacks in serie, tel je bij elkaar op.....14 volt dus. Uhh....wordt ik nou gek? Help? |
|
| | #7 (permalink) |
|
je zit goed behalve de termen, je moet de spanning delen maar de motoren moet je goed aanluiten anders gaan ze elkaar tegenwerken
| | |
| | #9 (permalink) |
| Guest
|
ik zou gewoon die accu paketten gaan gebruiken hoor, wij hebben ook een jaar lang 12v gebruikt op de startbox ( ook serpent ) en wij kregen soms de motor niet aan. hebben hem daarna op 2 accu'tjes gezet en zinsdien geen probleem just a tip ! |
|
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
Parallel betekent dat die 7.2v motoren op 12v worden gezet waar ze niet tegen kunnen.....
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |