![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2005 Locatie: Nieuwegein Leeftijd: 20
|
Hey, Ik heb een Align RCE-400 gyro. Vandaag wou ik gaan vliegen met mn nieuwe gyro. Ik had alles goed afgesteld en alles werkte binnen. Toen ik naar buiten ging en mn accu aansloot, deed mijn gyro heel vaag. Na een paar seconde reageerde hij zelfs helemaal niet. Binnen deed hij het weer. Heeft dit te maken door de temparatuur verschil van binnen en buiten? Want ik had eens van iemand gehoort dat dat zo was..... Maar ik wil wel zekerheid hebben, want straks valt hij uit midden in een vlucht Maar stel dat het zo is en dat ik heb eerst even buiten moet laten staat. DAN MOET IK ALLES OPNIEUW AFSTELLEN |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2002 Locatie: Boxtel Leeftijd: 37
|
Ja dit heeft met de temperatuur te maken, dit wordt ook vaak aangeduid met 'drift'. Alleen bij 'drift' blijft de gyro nog wel 'werken', maar lijkt het middenpunt niet meer te herkennen. Dus bij knuppel in het midden blijft de heli toch draaien. Het probleem zit hem in de sensor die gebruikt wordt om de hoekverdraaing (kan ook snelheid of zelfs versnelling zijn) meet. De meeste sensoren zijn temperatuurs-afhankelijk. Dus daalt of stijgt de temperatuur van de sensor extreem dan lijkt het voor de regel-software of dat de sensor continu een hoekverdraaing meet, terwijl het spul nog gewoon stil staat. Daarom hebben ook alle gyro's een zgn opstart/ijk-tijd nodig, gedurende die tijd mag de gyro niet bewegen/verdraaien, de software meet dan precies wat het signaal van de sensor is bij die temperatuur. Ik weet niet wat je precies allemaal moet instellen bij zo'n RCE-400 gyro, maar ik neem aan dat je het meeste toch maar eenmalig hoeft in te stellen. Een test kan zijn ofdat het verhaal zich ook voordoet als je eerst de heli/gyro op de buiten-temperatuur voordat je het spul inschakeld. De betere gyro's zoals de GY-reeks van Futaba gebruiken sensors die nagenoeg niet temperatuurs-afhankelijk zijn. Rick |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |