![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, Ik doe aan luchtfotografie met behulp van vliegers. Hiervoor gebruik ik een camera die in een soort gondel zit die aangestuurd wordt met 3 servo's. Die gondel bedien ik vanaf de grond met een Futaba FF8 zender. Dit is heel kort uitgelegd hoe KAP (Kite Aerial Photography) in elkaar zit. En nu m'n probleem. Tot nu toe gebruikte ik dus een FF8 waar ik heel tevreden over was, maar jammer genoeg heeft hij de geest gegeven. Nu zoek ik een gelijkaardige computerzender maar ik twijfel tussen 2 modellen. De FF7 en de FX18. Wat ik nodig heb is een zender die heel precies kan afgesteld worden. ik veronderstel dat de FF7 de modernere versie is van de FF8 en deze staat me daarom erg aan. Maar ik heb in het veld toch wat ongelukjes tegen gekomen met m'n oude zender, zoals knoppen die afbraken en een gebroken antenne. Daarom heb ik ook interesse in de FX18, omdat die naar eigen voorkeur kan aangepast worden en er een rubberen antenne kan opgeplaats worden, wat voor mij heel interessant kan zijn. Maar nu m'n vraag. Weet iemand of de FX18 ook heel precies kan afgesteld worden en/of er enkele aparte functies op zitten die men zelf kan programeren. vb.een servo aan de hand van een 2 stappen knop, in 2 apparte standen plaatsen. Bedankt voor de info. Yvan. |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2004 Locatie: Perk - Belgie Leeftijd: 41
|
Hallo, de FX18 is momenteel bij ons geleverd met 2 schuifregelaars op - die dan proportioneel 2 extra kanalen/servo's zouden kunnen bedienen in welke stand dan ook. op mijn oude FC16 heb ik een 3 standen schakelaar die een servo in 3 standen laat gaan (geheel links - midden - geheel rechts) ik denk dat het ook kan met de FX18 - via schakelaar FX1588 in optie Ik kan het je nog niet 100% bevestigen daar mijn nieuwe FX18 in bestelling is... maar als die niet kan wat je net geschreven hebt dan ben ik ook gezien <edit> je kan de handleiding van de FX18 downloaden van de Robbe website zodat je dit rustig kan nalezen. Patrick
__________________ http://verretdeprest.be/ |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
De Nederlandstalige handleiding van de FX18: http://airtoimedia.nl/Web/Upload/Corrien/index.htm Is de FF8 niet meer de moeite waard om te laten repareren? Dit is in ieder geval geen zender om zo maar weg te gooien.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
Hallo Jan, Ik zal hem indd eerst eens laten nakijken. Het is in ieder geval heel vreemd. Alles werkt nog op de zender, maar hij zend niets meer door. ttz. Ik heb 3 ontvangers uitgeprobeerd en geen van de 3 krijgt signalen door. Als ik aan de antenne van de ontvanger kom, bewegen de servo's wel, dus aan de batterij van de ontvangers zal het zeker niet liggen. Een ander punt is dat ik die zender ook al 2e hands gekocht heb. Maar door het harde gebruik in het veld is hij nu bijna total loss. Bedankt alvast voor de handleiding in het NL. Yvan. |
|
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 30 april 2003 Locatie: Giekerk
|
Hallo Yvan, Voor precies positioneren kun je dit ook gebruiken: http://www.rc-cam.com/pancam.htm Heb het zelf ook eens gebouwd en het werkt erg goed. Met vriendelijke groet, Alex ps. Wat heb je een mooi verzorgde site zeg!
__________________ Groet, Alex |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |