![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juni 2004 Locatie: Capelle a/d IJssel Leeftijd: 52
|
Op een indoor Yak heb ik een Schulze slim 18be regelaar voor een vertraagde Speed 280. Die hoeft dus niet echt hard te werken. Als ik de accu aansluit met de knuppel in stand volgas piept de regelaar één keer, de prop zie ik net even bewegen maar de gebruikelijke tweede piep, mijn signaal om de knuppel naar 'uit 'te bewegen komt niet. Wat vertelt een Schulze regelaar mij als hij één piep laat horen? De gasknuppel andersom maakt niets uit, de accu is vol, er komt geen rook uit de regelaar en de servo's bewegen op de stuurcommando's. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
Hij verteld je dan dat er iets niet klopt met je gasstand. Wat voor een zender heb je en zet als dat effe kan eens de servoweg van het gas op de grootste uitslag, en de trim neutraal. Kijk wel uit met het zo insteken (volgas) van een Schulze regelaar, bij mij gaan ze regelmatig volgas draaien als ik ze zo aansluit. Vandaar dat ik die stand dan ook niet meer gebruik, en alle Schulze regelaars langzaam aan het vervangen ben door betere en veiligere. |
|
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juni 2004 Locatie: Capelle a/d IJssel Leeftijd: 52
|
Ondertussen even een andere regelaar gemonteerd. Dat gaf me de gelegemheid om met de Yak buiten te vliegen. Geen wind wel af en toe gemiezer. En natuurlijk een struik (zonder balderen) waar ik even te laag langs kwam. De motor gaf toen voor de Yak Ik heb een Futaba 16 en een 28. Beiden zelfde probleem. Gastrim middenstand, gas uitslag maximaal. De regelaar weigert meer dan één piepje te even. Heb nu een losse opstelling gemaakt met een losse Speed 300 uit een (overleden) Devine en de weigerachtige regelaar
__________________ Vriendelijk zijn werkt als een boomerang, je krijgt het terug! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |