![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
ik moet vanwege storing op de vliegclub overstappen naar kanaal 89 met mijn ff9 pcm zender. Geen probleem dacht ik even kristallen halen en de boel werkt weer. Niet dus ik had mijn nieuwe orginele futaba kristallen erin gedaan en er gebeurt niks. de quartzen zijn voor de goede band en ook voor een fm systeem. wat me opvalt is dat op heb kristal van de ontvanger DUAL conversion staat. daardoor werkt het niet ik moet dus nog een dual conversion kopen voor in de ontvanger want een gewone werkt denk ik niet?????? hoe kan dit? waar staat dat voor dual conversion???????? |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Als er op de ontvanger dual conversion staat moet er ook een dual conversion (fm-)kristal in worden gestopt. Op 40MHz zijn deze kristallen direkt herkenbaar aan het groene flapje, wat er aan zit. Staat er niks op de ontvanger, dan moet er een gewoon (single-conversion fm-)kristal worden gebruikt. Kort door de bocht: een dual conversion ontvanger filtert in twee stappen het signaal, waardoor je minder last hebt van externe storingen.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |