![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 juli 2004 Locatie: Voorschoten Leeftijd: 53
|
Beste mensen Ik ga het modelvliegen weer oppakken. Heb nu 2 Robbe terra top zenders, maar de stekkertjes van de servo's passen niet meer in de ontvanger van Robbe. Dit komt omdat ik nu Futaba servo's moet kopen Kan ik gewoon mijn Robbe zenders behouden en een nieuwe ontvanger van Futaba met servo's bestellen. Ofwel, dat de zender van Robbe blijft, en de ontvanger wordt dan Futaba met nieuwe servo's, geeft dit geen problemen ? Klopt dit, of is mijn redenatie onjuist ? Als dit kan, dan ga ik straks nog bestellen bij conrad, vandaar. grt, FX
__________________ Beter 10 modellen finaal in de grond, dan nooit geprobeerd. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2004 Locatie: Putten (Gld) Leeftijd: 50
|
Robbe = Futaba Of eigenlijk, Robbe is de europese importeur van de spullen die Futaba maakt.
__________________ , Erwin die vloog bij Aero Club Heemskerk En ook weer/nog steeds lid van de KNVvL(geloof ik) |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Zo hier en daar nog wel, maar het wordt steeds lastiger om er nog aan te komen. De beste oplossing is dus: stekerblokjes uit de ontvanger verwijderen en er vergulde pennetjes voor in de plaats monteren.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 27 juli 2004 Locatie: Voorschoten Leeftijd: 53
|
Oke, daar kan ik wat mee. Maar stel dat ik mijn ontvanger (nog) niet definitief wil ombouwen, dan neem ik vier verlengsnoertjes voor 12 euro bij conrad, knip aan één kant het stekkertje er af, en zet daar de stekkertjes van oude servo's op. Ik kom op dit idee door jullie, want jullie beginnen over ombouwen Dan kan ik er ook altijd nog de oude servo's op aansluiten. Ik heb die nieuwe nodig omdat ik servo's van zo'n 17 gram wil aanschaffen voor mijn Wibros en Pibros. Dan nog een vraag, ik kom net tot de ontdekking dat mijn 2e terra top zender een 40 mHz zender is Inmiddels al iets over gevonden, MAG, maar ook met bootjes en auto's, dus opletten. grt, FX
__________________ Beter 10 modellen finaal in de grond, dan nooit geprobeerd. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
De Conrad heeft deze stekkers nog wel maar inderdaad kan je die stekkerblokjes uit de ontvanger solderen en vervangen voor losse pinheaders.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |