![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 6 november 2005 Locatie: Hoeleden (B) Leeftijd: 41
|
Ik weet niet of dit hier op zijn plaats staat... Daarnet wezen vliegen met de Calmato (2de vlucht) en lekker approaches aan het oefenen. Komt er een politiebusje staan kijken. Bij het draaien naar base vanuit downwind rolt de kist helemaal door tot 90° en gaat ook sterk nosedown. Ik kreeg hem niet terug goed dus toen nam mijn instructeur hem over maar ook hij kreeg geen controle over de kist. Resultaat: van op 15 meter hoogte, met het gas erop 30cm de grond in Kan het zijn dat er storing is door die nieuwe radio's die de politie gebruikt hier in België? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
ik weet zelf uit eigen radio dat er bepaalde scanner busjes bestaan heb hier ook al 1x akkafietje meegehad dit is echter wel in nederland (zeeland) gebeurt. daar stonden ze met een busje van de politie met allemaal antennes derop te scannen. mijn auto is er vandoor gegaan toen en onbestuurbaar door gegaan de dijk op a 20m hoog dit met een nood gang van zo;n 60km per uur. hij is daarna aan de andere kant neergekomen met een val van zo'n ruime 20m hoog en 30m ver.. de hele ophanging voor was naar zijn klote.. ze bleeken inderdaad op mijn freguentie gescand te hebben heb uiteindelijk mijn schade a 50 euro wel vergoed gehad.. maar ik snap nog steeds niet waarom ze hierop scannen :S als ze weten dat het legale kanalen zijn.. of dat ze ook iets in die band gebruiken de echte oorzaak weet ik niet maar heb naar 2 maanden wel het geld gekregen voor de schade dus dat betekent tog dat het wel hun fout was. let wel het zijn een soort pick up achtige voertuigen in nederland of deze ook egt van de politie zelf zijn weet ik niet precies maar aangezien de politie het behandeld heeft vermoed ik van wel het zijn donkerblauwe wagens met wit en oranje strepen erop naar mijn weten marechaussee,, maar zover ik weet zijn die niet bedoeld om te scannen op freguenties.. en normaal gesproken staat er ook op welk het is maar in dit geval was het een blanco donker blauwe pickup met rood en oranje strepen zoals de politie
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Hoe zeker weet je dat..? {tip: RDD...}
__________________ |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
angezien de moderne Astrid radio's van onze Belgische politie in wezen GSM's zijn moeten we de discussie verder zetten onder de noemer : " storen GSM's onze vliegtuigen/boten/auto's?" maar daar is reeds veel over geschreven en gepalaverd. Stevo
__________________ |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Banned Lid sinds: 3 maart 2005 Locatie: Somewhere
| Citaat:
<domgezicht mode> Of zouden ze een speciaal voor de modelbouw ontstoorde frequentiescanner gebruikt hebben......??????? </domgezicht mode> | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 januari 2005
| Citaat:
__________________ m.vr.gr. Per. | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
vermoedelijk zullen ze in mijn trand inderdaad iets verzonden hebben over die fregenties aangezien na mijn weten de luchtvaart scant dit doormiddel van zwart witte busjes met radio inspectie of iets dergelijks heb wel is zo;n soort busje zien rijden namelijk.. maar inderdaad het is makkelijk zeggen dat hun fout waren dat zullen ze wss wel geweten hebben en gewoon een andere oorzaak opgeven verdoezelt de echte toedoen en ja mij maakt het niet zo zeer uit heb me schade vergoed gekregen.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ik wil ook niet zeggen dat het hun fout is. Vond het alleen heel toevallig. Ik probeer gewoon de oorzaak te vinden. Zou anders niet zo snel weten wat het zou kunnen zijn... Alle draden en batterij zaten goed vast, ontvanger en kristal waren nieuw (5 vluchten, zonder harde schokken), batterij helemaal opgeladen, vliegen op de club dus niet in het wild, geen gsm-antennes in de buurt... Ik ga in ieder geval de receiver opsturen om na te kijken. Wil zeker zijn dat er geen gevolgen zijn van de crash. |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 november 2005
| Citaat:
De vorst is uit de grond maar de klap is dan toch nog heftig. Het vliegen bij een club geeft geen garantie voor storingsvrije ontvangst. Ik weet niet hoe het materiaal ingebouwd zat, ontvanger en accu losjes in het schuimplastic? Was de accu na de crash nog vol? Werkte de besturing na de crash nog? Was er wel genoeg vliegsnelheid? En zo heb je heel wat factoren die niks met storing van buitenaf hebben te maken. Maar waar het wel vaak naar toe geschoven wordt. | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2004 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 29
|
Mischien was et wel zon wibra portofoon van n paar weken terug hier op et forum, waar die belgen massaal mee aan de gang gegaan zijn.. Gecondoleerd met je kist trouwens! Maar het is wel raar dat zon politiebusje iets op de modelbouw frequenties uit staat te zenden, wat hebben die daar te zoeken. :S
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Het was zeker geen stall. Ging op ongeveer 1/3de gas de bocht door... Het ergste was nog de zelfgenoegzame glimlach op het gezicht van die agenten. "Zo, hebben de heren probleempjes met het speelgoedje?" Hoe kan ik nakijken of de accu niet beschadigd is? | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |