![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2005 Locatie: Voorburg Leeftijd: 68
|
Weet iemand meer over het maken/inbouwen van een v-mixer op een oude zender waar er geen een standaard opzit? Ik heb een behoorlijk oude Multiplex Europa Sprint. Zou toch mooi zijn om niet in elk model een mixer mee te plaatsen voor ailerons/flaps? Het lijkt alsof het niet zo'n probleem kan zijn, maar ik vind er niets over. Alvast bedankt: Peter Den |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
|
Volgens mij zijn er geen kant en klaar pakketen (meer) voor te koop. Wel zijn er nog elektronische mixers voor in je model. Ik zou er niet teveel/geen geld in stoppen, hoe duur is nou tegenwoordig een computerzender met al die mixers erin? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2004 Locatie: Scheveningen Leeftijd: 28
|
leek mij idd ook mooi om de mixer in de zender te gooien. Probleem is alleen dat iedereen je eigenlijk doorverwijst naar een computerzender die voor de meeste mensen toch al erg goedkoop blijkt te zijn. Mmh, tot nu toe nog van niemand concreet gehoord voor hoeveel ze er dan echt 1 hadden gekocht! Ja, enkele wel, maar die zaten rond de 300 euro. Voorlopig hou ik het maar op mijn losse electronische mixertje van GWS, die is trouwens maar iets van 10 dollar bij ACW |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
|
Met een computerzender kan je ook jarenlang vooruit. Een goede en goedkope oplossing is bv. de Mx-12 van graupner. Ik heb de mijne gekocht voor 89,- euro. (half jaar geleden) Ik wil er niet een wel/niet computerzender discussie van maken, maar in mijn ogen heeft een computer veel meer voordelen. En maar een relatief klein prijsverschil. Vond ik wel verstandig om erbij te vermelden. |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
ah, dat is in ieder geval een bedrag. Heb je daarvoor al ingebouwde mixers enzo? en zit daar ook helimix op (ccpm enzo)? 89 vind ik dan al beter te doen dan die dingen van meer dan 300 euro. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
Technisch zal het mischien wel kunnen ... op de privé site van Michael Möller (één van de makers van FMS) staat hier een mixer voor een Robbe/Futaba Attack 4... Deze is mischien ook toe te passen voor de Multiplex, maar voor het zelfde geld gaat hij met deze schakeling in rook op ... deze schakeling komt als het ware in de draad van de knuppel potmeters en je hoefd dus niet op de print te "rotzooien" ....
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Het ziet er dus naar uit dat er geen eenvoudige oplossing is of een leuk dingetje in de handel? Aangezien het probleem ongeveer gelijk aan het probleem van de ontvangermixer is zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn. Ik ben het met Sietse eens dat het wat mij betreft wat te makkelijk is om een goed werkende zender te dumpen voor een nieuwe als je verder niets extra's nodig hebt. Voor het bedrag van een compu-zender koop je toch al snel 20 onvangerkant mixers van 6gr, dus dat valt dan als oplossing ook wel weer mee. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Aan ontvanger kant zijn er losse v mixers te koop
__________________ |
| | |
| | #10 (permalink) | ||
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
| Citaat:
In Nederland mag je gelukkig wel zelf modificaties aan zenders aanbrengen (maar dan ook uitsluitend voor eigen gebruik) mits je binnen de richtlijnen blijft van vermogen, frequenties etc. Citaat:
Maar zenders zitten inwendig totaal verschillend in elkaar, alleen wat uit de antenne komt is "standaard" .....
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! | ||
| | |
| | #11 (permalink) |
|
mmh, ik zit nog steeds te twijfelen: of een mx12, of nog ff doorgaan met mijn v-mixertjes. Denk dat ik voor optie B ga, daar ik nu 2 v-mixertjes heb (genoeg dus voor ff) en het gewicht in de meeste van mijn modelletjes niet zó kritisch uitkomt Als ik volgend jaar een vaste baan heb, zal het een stuk makkelijker zijn om ff een betere zender te kopen. Ik w8 wel (denk ik) |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ja sorry jongens, 20 v-mixjes is inderdaad wat overdreven. Prijzen direct kopen op Ebay van die MX-12 beginnen bij 79€ plus verzend zie ik, maar misschien nog wel goedkoper te doen: is dat wat dus, zo'n MX-12 ? Begin nu toch wel wat te aarzel en heb een ontvangermixje in huis, dus ik kan vooruit, maarja ik heb nog een hele serie plannen, en alles moet gemixed! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |