![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 september 2005 Locatie: lier (belgie) Leeftijd: 32
|
ik heb een nieuwe himax 2025-4200 en een phoenix 25 regelaar voor mijn heli. ik heb de regelaar op de pc ingesteld. alle aansluitingen zijn correct alle servos werken zoals het hoort, alleen de motor draait niet. heb al alle instellingen op mijn zender gecontroleerd, de trim hellemaal beneden... kanaal reverse of normaal verandert ook niets. volgens de handleiding moet de stick ong 4sec beneden staan om de regelaar te activeren heb ik allemaal getest maar zonder resultaat. de inst van de regelaar zijn: cutoff volt : auto lipo cutoff type: soft brake delay: no delay throttle type : governor high soft start : soft direction : forward brake strenght : disabled brake ramp : immediate motor timing: standart advance current limiting : normal pwm rate : 13khz ziet er iemand in deze inst een reden waarom het niet werkt anders denk ik dat ik de onderdelen maar eens zal moeten terug sturen. voor de zekerheid zal ik alles nog eens deftig nakijken voor ik ze opstuur. of mischien kan iem mij enkele tips geven waar ik moet op letten. mvg |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2003 Locatie: Zaandam Strafpunten: 3 Leeftijd: 34
|
Servo's werken, dus ESC doet het. Dus servosnoer zit goed om in de ontvanger. Piept de regelaar wel? Schokt de motor?
__________________ Gelukkig is de paardensport van mijn vriendin nog veel duurder |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2004 Locatie: Putten (Gld) Leeftijd: 50
|
Ik heb een stuk of drie van deze regelaars maar moet je ook niet even "volgas" geven? (ik weet het niet eens zeker Kan ook zijn dat je trim nu juist te laag staat om volgas te detecteren. Je hebt zeker geen servo-tester om even mee uit te proberen? Hoef je niet zo te pielen met trims en reverse om te testen. Kosten ongeveer €20,-- en altijd makkelijk.
__________________ , Erwin die vloog bij Aero Club Heemskerk En ook weer/nog steeds lid van de KNVvL(geloof ik) |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
de motor doet helemaal niets,er piept niets. volle gas,trim helemaal boven, ook al geprobeerd het lijkt wel of de motor doodt is op andere kanalen werkt het ook niet als ik een servo in kan3 steek reageert die servo wel normaal. de regelaar word wel warm, niet heet maar warm een servo tester maar de servos werken of wat test je daar nog meer mee? ik ga in elk geval alle instellingen op de zender nog eens nauwkeurig nakijken. nog een ander klein vraagje: was de phoenix 25 een goeie keuze of beter de phoenix 35?? |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Ik heb ook die phoenix 25, is best een goede keuze maar het ligt eraan wat voor heli je hebt,hij is bedoeld voor micro`s zoals de T-rex of X400 Als ik hem aansluit geeft hij een duidelijk geluidssignaal, een oplopende riedel gevolgd door een paar korte piepjes en dan staat hij klaar. Ik heb hem gewoon met de geluidssignalen geprogrammeerd en dat is erg makkelijk. Ik zou dat eens proberen !
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
@Theo: het is een lipo bat.die vol is ik heb er meerdere getest. @rhelie: met geluidssignalen geprogrammeerd? je bedoeld zonder pc gewoon met de zender. dat heb ik nog niet geprobeerd mss een goeie tip. zal strak eens testen. ik heb uit die regelaar nog nooit een geluid gehoord enkel het ledje dat pinkt. @pjotrrr: ik heb maar 1 brushless motor en controllerdus kan die test niet doen. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2003 Locatie: Zaandam Strafpunten: 3 Leeftijd: 34
|
Uit de regelaar komt ook geen geluid. Dat moet uit de motor komen. De kans dat de motor stuk is lijkt mij klein. Met 1 gebroken fase moet die toch minstens gaan schokken. Je kan even controleren of er een fase gebroken is door de motor los te halen en met de hand te draaien. Sluit nu 2 van de 3 draadjes kort. Als je nu met de hand draait aan de motor moet het een stuk zwaarder gaan. Zo ja, sluit nu het andere draadje met 1 van de 2 geteste draadjes kort. Als het goed is draait die nu net zo zwaar. Sluit nu alle 3 de draadjes met elkaar kort, als het goed is draait de motor nu nog zwaarder. Zo ja, is de motor wel in orde volgens mij.
__________________ Gelukkig is de paardensport van mijn vriendin nog veel duurder |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
heb zojuist de regelaar met de zender geprogrameert maar zonder resultaat @satoer: ben ff niet mee moet je dan alles aansluiten en dan kort leggen? als de reg dan geen sign naar de motor geeft heeft dit toch geen efect of heb ik dit verkkerd begrepen? |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2004 Locatie: Putten (Gld) Leeftijd: 50
|
Ik zal maar voor mijn beurt spreken. Als je de draden van de motor kortsluit (wel alleen als de regelaar er af is!!!) zal de opgewekte stroom in de motor het draaien iets moeilijker maken. Er wordt immers een magnetischveld opgewekt omdat de motor dan als een belaste dynamo gaat werken. Als je dit wilt proberen kun je het beste alle drie de draden tegelijk kortsluiten, om het effect te merken, en dan pas per twee. Overigens is dit effect per motor verschillend en niet altijd erg goed waar te nemen, tenzij je hem erg snel ronddraait. De kans dat je motor gelijk al defect is, is zo mogelijk nog kleiner dan dat je regelaar defect is geleverd. De regelaar die je hebt is van een heel goed merk met een prima garantie. Kun je niet even bij iemand (op de club?) langs gaan? Het meest waarschijnlijk is dat je perongeluk toch iets verkeerd hebt aangesloten of ingesteld. Altijd lastig zo via een forum. Niet per ongeluk de accu verkeerdom aangeloten gehad? Als je zeker bent dat je alles goed hebt gedaan, kun je het best terug gaan naar je leverancier. Als de regelaar stuk mocht zijn zul je hem zeker omgewisseld krijgen voor een nieuw.
__________________ , Erwin die vloog bij Aero Club Heemskerk En ook weer/nog steeds lid van de KNVvL(geloof ik) |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
bij deze motor is het niet voelbaar of ik draai niet snel genoeg. ik zal er wel eens mee langs de winkel gaan dat is geen probleem. daar zullen ze wel tot een oplossing komen het is idd moeilijk zulke problemen op te lossen via forum. bedankt voor de hulp in elk geval. de aansluitingen zijn zeker ok dat check ik altijd 100x ik ben nogal onzeker daarom zie ik alles dubbel na voor de accu er op gaat. maar mss had er hier iemand een ideetje je weet maar nooit he. als ik daar in de winkel sta en het blijkt een domme fout van mijzelf te zijn dat komt niet zo goed over natuurlijk. je kent dat gevoel wel |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Guest
|
Hoi hoi, Heb je na iedere instelling van de regelaar wel "opgeslagen", alvorens een volgende instelling te veranderen? Kan je eventueel ook nog andere software inladen (zoals bij de 10 en de 60), misschien dat de regelaar het dan doet? Groetjes A. |
|
| | #15 (permalink) |
|
@Aaalie: als je de optie wil kiezen moet je de stick omhoog doen om te bevestigen en ook auto. op te slaan en op de pc is toch ook gewijzigd. ik zal eens een andere software inladen en nog eens proberen. @pjotrrr: ja kanaal 3 is throttle en daar hangt hij ook aan. ik heb trouwens al andere kanalen getest. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |