![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hey, ik heb een futaba T3PM zender met een R133F ontvanger. De antenne van deze ontvanger is nu al meermaals gebroken en hersteld, maar hij is daardoor al een stuk ingekort. Nu wou ik graag eens weten welke ontvangers ik allemaal kan gebruiken op deze zender. Ik weet dat de R203HF ook past, maar zijn er nog meer compatibele ontvangers? Welke raden jullie mij aan? Weet iemand een online shop waar ik een passende ontvanger kan kopen voor een zacht prijsje? Bedankt bij voorbaat, Kenny |
|
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Alle standaard 40mhhz fm ontvangers zullen werken. De hrs is natuurlijk wel erg prettig en heeft ingebouwde failsafe, enkel alleen mogelijk met digitale servo's en op 6 volt (shared with servo;s)
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Je kunt natuurlijk aan de R133F een nieuwe antenne (laten) zetten. Een stuk soepel draad met voldoende adertje en een lengte van 50 cm en de ontvanger is weer als nieuw. Ontvangers voor zachte prijsjes zijn er genoeg, maar alle waar is naar z'n geld. De Futaba auto-ontvangers (R113, R123, R133, R203) zijn allemaal tamelijk stevig geprijsd, maar daarvoor heb je dan ook wat. Zo werken ze bijvoorbeeld allemaal intern op een spanning van 2,5 Volt, zodat ze het zelfs op de meest beroerde ontvangeraccu nog doen.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Volgens de lhs duurt het zo'n 3 weken eer ik mijn ontvanger terug heb, en dat zie ik niet echt zitten Dus jij raad me een futaba ontvanger aan, weet je ergens een online shop ofzo waar ik deze relatief goedkoop vind? Thanks, Kenny | |
|
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Is er dan niemand te vinden, die even een nieuwe antenne kan solderen? Trouwens, ik weet niet bij welke winkelier je hebt gevraagd, maar reparatietijden bedragen voor winkeliers 1 week. Voor particulieren ook, maar daar kan de (vooruit)betaling wat vertraging opleveren.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Ik heb het bij 2 zaken gevraagd. De éne zei minimum 2 weken, maar meestal langer. De andere was erg vaag, ik denk niet dat hij zin had om me te helpen Ik ga eens kijken wat E-bay te bieden heeft, hopelijk vallen er koopjes te doen Thanks, Kenny | |
|
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 17 maart 2004
|
Koop een 15W boutje van b.v. velleman voor 2 knaken en wat soldeertin. Open de ontvanger, bestudeer het ding en zie hoe simpel de antenne er aan vast zit en vervang het draadje. Bij twijfel koop je gelijk een stukje experimenteer bordje en oefen je een paar keer met solderen. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Als jij de verzendkosten vergoed, van en naar mij, wil ik het ook wel doen hoor....
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |