![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Even vraagje voor de RC deskundologen: Ik wil intern schuivend gewicht op een sleetje maken om een 'kantelkiel-effect'te krijgen voor mijn modelzeilboot... gaatieharder Ik zoek iets waarmee ik hellingshoek kan waarnemen en vervolgens een motortje kan aansturen. Ik kan me voorstellen dat er zoiets al verkrijgbaar moet zijn bij duikboten / helicopters. Bijv: object naar links hellend, motor linksom, object naar rechts, motor rechtsom. Wat kunnen jullie me hiervoor aanraden? Groet, Jasper |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Oppassen, meetresultaten worden verstoord als boot een bocht maakt, tengevolge van centrifugale krachten.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
mmh... heading hold gyro? Kan je hem mooi in een hoek leggen en houden
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juni 2003 Locatie: Gent (B) Leeftijd: 30
|
je kan ook het aardmagnetisch veld van de aarde meten, dat is onafhankelijk van de beweging. Zoals Ron al aanhaalde zijn de klassieke tiltsensors onderhevig aan iedere versnelling die de sensor ondergaat en dus enkel bruikbaar in stilstand als zodaning.
__________________ RBC-kits AT6 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
|
Jasper, Welkom op dit forum! In het zeilboten forum hebben we het al een aantal keren gehad over kantelkielen. In een ervan hebben we het gehad over een systeem wat uit de duikbotren hoek komt om deze recht te houden. Dit zou je misschien kunnen gebruiken: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...kiel&&start=45 Check de diverse draadjes in het zeilhoekje maar even. Succes, Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |