![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
Wie o wie heeft er een schema van een lipo save lijkt mij dat het toch vrij eenvoudig zelf te bouwen moet zijn en de €9,99 die de meeste winkels vragen mij erg hOOOOOg lijkt. volgens mij zou het zelfs al met een zenerdiode kunnen deze geleid vanaf een bepaalde spanning.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 augustus 2005 Locatie: Wassenaar Leeftijd: 44
| http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...ic.php?t=29566 Even bekijken. Helemaal onderaan LIPO save voor nog geen €5,- ZOEKT en gij zult vinden |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Heb jij de laatste tijd al eens wat losse onderdeeltjes bij een electronica winkel gekcoht? Als of de euro conversie nooit is uitgevoerd..
__________________ |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
ik doe zelf opleiding electronica dus kan zoiezo aan veel onderdelen vrij goedkoop komen. maar €5,- voor een paar diode? wat het volgens mij in princiepe is als het niet al nog eenvoudiger is. ![]() deze kwam ik na wat zoeken tegen in dat topic. ik zal is kijken wat dat kost om te bouwen maar dit lijkt me al een ingewikkeld schema aangezien het niets meer doet dan ledje laten branden als de spanning onder een bepaalde spanning komt
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
In het 'diy electronics' subforum van www.rcgroups.com moet zeker iets te vinden zijn: http://www.rcgroups.com/forums/forumdisplay.php?f=199
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
oke ik gaat even zoeken heb mijn vraag ook neergelegd bij een elektronica ontwerper welke altijd simpele maar wel goede en werkende dingen heeft
| | |
| | #7 (permalink) |
|
eventueel wil ik als ik een voordelig schema kan vinden ze aanbieden zonder oog op winst. het is dan mogelijk om grotere aantallen in te komen en zo te besparen. Wat de exacte prijs dan zal worden durf ik niet te zeggen. Maar ik wil zoiezo onder de prijs blijven van de winkeliers. ook wil ik nog een lipo save ontwikkelen vanuit dat schema welke doormiddel van een schakelaar is in te stellen tussen 1 - 4 lipo cellen welke door een led worden bevestigd zodat duidelijk is te zien welk aantal geselecteerd is door de schakelaar en er dus geen ongelukken gebeuren.
| | |
| | #10 (permalink) |
| dit schema is wel eenvoudig uit te voeren voor een goede prijs. maar is er ook interesse in van mensen om eventueel voordeliger lipo saves te kopen. in plaats van 9,99 wat alle winkels zo;n beetje rekenen. ik zou ze kunnen maken voor zeker onder de 5 euro. incl verzenden en 1 maand garantie. ook zit ik te denken een versie te maken die doormiddel van een schakelaar om te zetten is van 2 - 4 cellen of misschien zelfs wel meer. en eventueel custom lipo saves te maken op afspraak. aangezien er toch veel mensen met oude dure regelaars zijn die wel lipo willen maar niet zin zien van een nieuwe regelaar. ik kwam ook een topic tegen van tadango over een nog veel beter werkende fail save. Misschien dat ik in samenwerking met of in overleg van hem deze lipo save ook leven in te blazen is. hierdoor is het helemaal mogelijk om een regelaar lipo ready te maken. en de kosten daarvan zullen ook niet heel veel zijn. het voordeel van massa productie is toch wel de prijs. aangezien je veel onderdelen zoals weerstandjes per 100 in koopt. en als je er maar 1 of 2 nodig hebt zijn dat er een hoop teveel.
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2003 Locatie: Zaandam Strafpunten: 3 Leeftijd: 34
|
4,50€ verkoop (?) Jongen, waar begin je aan. 2,50€ onderdelen 80ct verzenden. 3,30 dat is 1,20€ per saver winst. Je kan dan nog beter krantjes lopen voor al het werk wat je er in steekt. Het is al veel als je er 20 kan verkopen, dat is 24€, dat is tegenwoordig net 2 keer naar de Mac Overigens zou ik niet een versie met een schakelaar maken, is alleen maar onzinnig extra gewicht. (daarnaast zijn schakelaars duur) Je vliegt/vaart/rijdt toch altijd met het zelfde aantal cellen.
__________________ Gelukkig is de paardensport van mijn vriendin nog veel duurder |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
had gezegd dat het niet om winst gaat, hoef er geen winst op te maken. en waarom een schakelaar: niet alle regelaars hebben 1 vaste plaats in 1 voertuig. ik gebruik een regelaar zowel in een boot op 2s met 15A als in een boot op 8cellen nimh (9,6V) met 40A. waar ik later 11,1V 3s in wil leggen. dus in dat geval is het wel van belang en 3 extra weerstandjes met 1 schakelaar is nog geen 5 gram extra en nog geen 1cm²
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
5 gram meergewicht, dat is zwaarder dan het printje van menig regelaar ..... (2-6 gram) ..... Houdt er wel rekening mee als je voor derde gaat produceren (ook al maak je er maar één voor een ander) je door de wet als 'fabrikant' wordt aangemerkt, waardoor je onder allerlei vervelende regeltjes komt te vallen en aan allerlei verplichtingen, waaronder de CE markeringsplicht, moet voldoen .... onttrek je je daaraan dan pleeg je een economisch delict ... en ûh das niet mis ...
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
ik snap dat al die regeltjes er zijn, maar dit gaat om kleine schalig iets. dus ik zal er weinig van te horen krijgen. bij grote productie zal het anders gaan, plus het is een dienst die je aanbied ik maak er geen winst op en dat heeft ook weer gevolgen voor die regeltjes. dat die regels er zijn ben ik van op de hoogte, maar daar maak ik me weinig tot geen zorgen om. zal er niet mee geconfronteerd worden aangezien ik geen multinational ben en geen grootverkoop zal doen
| | |
| | #15 (permalink) |
|
de werking van een saver moet zijn dat de belasting wordt uitgeschakeld als de spanning te laag wordt. dit houdt in dat het servo signaal uit de zender wordt geblokkeerd en door de saver wordt overgenomen. (normaal is dat de puls dan korter is dan de volgas positie). met één ic CD40106 en wat onderdelen is dit te realiseren. indien er belangstelling voor is dan even e-mailtje voor het schema. bbr | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |