![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 december 2004 Locatie: Gouda
|
Hallo, ik zit met een klein probleempje waar ik zelf niet uit kom. Ik heb een 2-kanaalszender, met een 2-kanaalsontvanger. Als ik op het ene kanaal een servo aansluit, op de andere mijn vaartregelaar, waar ik een motortje en accu op zet, begint de servo spontaan heel schokkerig te draaien zonder dat ik ook maar naar mijn zender gekeken heb, laat staan deze aangeraakt. Weet iemand waar dit evt. aan zou kunnen liggen? Ik heb de hele schakeling meerdere malen uit elkaar gehaald, opnieuw inelkaar gezet, maar het probleem blijft..... mvg Hilbren
__________________ als je gaat zweten begint het op werken te lijken.... stoppen dus!!! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Je geeft wel erg weinig informatie. Welke motor, welke regelaar, welke zenderset??? Is er wel een motorontstoorset gemonteerd? Probeer eerst dit maar uit: motor losnemen en dan opnieuw testen. Is de storing nu over?
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Eerst zender aanzettten, dan pas ontvanger. Ontvanger mag niet zonder zendersignaal komen. Bij stoppen omgekeerde volgorde, eerst ontvanger uit, dan zender.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Dat is niet zo even te zeggen, het kan zo veel zijn. We beginnen bij het begin: Weet je echt zeker dat je alles goed hebt aangesloten? Zijn de zender en ontvanger accu's nog wel goed en ook goed opgeladen? Is er niets mis met de schakelaar waardoor de ontvanger te weinig "stroom' krijgt? Heb je de juiste kristallen in de zender en ontvanger? Werkt je zender wel (goed)? Kijk HIER eens voor een test. Is de servo wel in orde? Heb je ook een andere servo geprobeerd? Is al het bovenstaande in orde en het werkt nog niet naar behoren dan zou ik eens gaan informeren bij de service dienst of deze set nagekeken kan worden? Misschien kan alles voor een schappelijke prijs nog wel gerepareerd worden. Zo niet dan ben ik bang dat je een nieuwe set zal moeten kopen.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
Hoi hilliebillie, Ik heb ook z'n parkinson servo gehad, hij reageerde wel maar in neutraal stand bleef hij schokkerig reageren.Heb toen een andere servo gepakt en toen was het probleem over. Zeg niet dat jij het zelfde probleem hebt maar je kan het proberen. MvG, Ingmar |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |