![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Gisteren mijn Hunter 400 aan bolletjes gevlogen door storing, ik begin te twijfelen of ik er wel een goed kristal in heb. DS of niet ? ik gebruik geen PCM, heb een Evo 9 en een normaal MPX ontvangerkristal erin. Is dat goed ?
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
Gerelabelde MZK ontvanger met Berg technologie. www.aircraft-world.com verkoopt ze ook onder het eigen merk Hyperion. Daar kun je ook goedkoop aan kristallen komen. Gewoon kristal, het is geen dubbelsuper ontvanger... Liefst dus een MZK kristal er in, Futaba of Schulze schijnt ook te werken.... |
|
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Bij www.jepe.biz komen de kristallen rechstreeks uit de (tsjechische) fabriek waar de fabrikant MKZ van de sextas en schulze ze ook bestellen. MKZ en Schulze kristallen zijn dus dezelfde. Met enig prijsverschil.. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Met een MPX-kristal behoort de ontvanger gewoon te werken, hoor! Lexors was overigens het eigen merk van Peter Berg.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Volgens zijn eigen zeggen was Lexors zijn merk, mocht Schulze in licentie ontvangers bouwen (de hardware, niet de software) en was Ikarus één van zijn klanten. Onder welke verschillende merknamen de produkten van zijn hand werden en worden gefabriceerd weet ik niet, maar volgens mij nooit onder de merknaam 'Berg'. Dat, wat tegenwoordig als Berg-technologie bekend staat, is de software met zenderherkenning en aktieve filters. Dit heeft Schulze nooit gehad.
| | |
| | #12 (permalink) |
| Guest
|
Weer wat wijzer geworden, ik nam dit aan omdat Ikarus ook servo's, regelaars en zenders met als merk Lexors verkoopt... www.ikarus.net In Amerika werden (en wordt nu door Castle Creations) zijn ontvangers als 'Berg' verkocht, dit is in Europa inderdaad nooit als merk gebruikt. www.castlecreations.com |
|
| | #14 (permalink) |
| Guest
|
Even een vraagje: Heb al een paar keer vernomen van de volgende storing met deze zeskanaals ontvanger (met de 4 kanaals nooit deze problemen): Van het een op andere moment blijven alle kanalen vaststaan op de laatste stand. Heb op deze wijze een EDF model zien aanduiken en....opeens geen reakties meer, dus de neus zat 20 cm in de grond Klinkt je bekend in de oren? |
|
| | #15 (permalink) |
| Helaas worden ze nog steeds niet met bodem-ontwijkingssysteem geproduceerd. Misschien een ontwikkeling voor in de toekomst
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |