![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 september 2004 Locatie: Dronrijp Leeftijd: 50
|
Wie heeft er ervaring met het plaatsen en instellen van de optical sensor van Eagle tree op de MicroPower V2? Waarschijnlijk heb ik last van reflexies van de zwarte merkstift waarmee ik de helft van mijn as zwart gekleurd heb! Hoe hebben jullie dit gedaan?
__________________ Logo 10 ~ Augusta A 109 ~ Easy star ~ Lid LLC Aeria |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2002 Locatie: Boxtel Leeftijd: 37
|
Heb wel een Micropower (V2) maar (nog) geen RPM sensor. De originele sensors werken alleen op zeer korte afstand van het meet-object (2-3mm). www.eheli.at heeft ooit gezegd bezig te zijn met een optical sensor die over grotere afstanden werkt, zoiets als de handheld toerentellers. Alleen nooit meer iets vernomen van dit project Keep us posted. Groetjes, Rick |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 september 2004 Locatie: Dronrijp Leeftijd: 50
|
Nou het werkt wel bij mij alleen ik heb het probleem dat de as heel krap door het lager past. (natuurlijk) Als ik van te voren de as zwart verf, of kleur, is de verf of inkt, er voor de helft al af. Wanneer de as op zijn plaats in het lager zit kan ik er niet meer bij. Een bij komend probleem is dat de as glimmend is, wanneer ik deze zwart kleur, glimt dit ook (reflecties!) Waarschijnlijk heeft de sensor hier last van. Ik was benieuwd of iemand de sensor op een andere plaats geplaats heeft.
__________________ Logo 10 ~ Augusta A 109 ~ Easy star ~ Lid LLC Aeria |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2005 Locatie: Antwpen
|
ik heb mezelf een RMP sensor gemaak, met een paar envoudige componentjes, welke met voldoening werkt ( aanduiding 3000t:min tot op 12/13cm van een TL-buis ) zie http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...ight=eagletree of kijk eff op mijn site ![]() opmerking de opening van de fotosensor naar de buitenwereld is verkleind van 4 naar 1mm doormeter |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2005 Locatie: Antwpen
|
piccolopup voor een betere/eenvoudiger RMP meting op de eagle tree datalogger zie http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...c.php?p=687895 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |