![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 februari 2005
|
Voor deze winter had ik graag een kyosho mini-z gekocht om binnen mee te rijden. Deze wordt verkocht met stuurwiel zender. In feite dus RTR. Gezien we in clubverband hiermee wat willen rijden willen we ook allemaal hetzelfde chassis gebruiken. Dus ook allemaal dezelfde aankoop behalve de body dan. Normaal rij ik echter met een stickzender. Namelijk een robbe/futaba T-3VC. Dus de voorgaande versie van de 3VCS. Gezien ik moeite heb om met een stuurwielzender te rijden had ik voor die mini-z graag mijn eigen vertrouwde zender gebruikt. De mini-z rijdt echter standaard op 27MHz AM en is niet te wijzigen. Nu is mijn vraag: welke futaba/robbe module moet ik nu aanschaffen om mijn zender te gebruiken? Dus een 27MHz AM module voor de robbe 3VC. Weet iemand een productnummer of links naar een of andere webwinkel?
__________________ Serpent 720 - Sirio Evo 2-3-XXX - Tornado - Futaba 3VC - Sanwa en Graupner servo's + Colrally 10 X + Kyosho Mini-z + vliegwerk Thunder Tiger Mini Titan + Lama V4 + Blade mCPX |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
| www.the-border.com had die in het assortiment, wel erg duur ! Misschien beter om een simpele Futaba Attack op te snorren, veel winkels willen die nog wel eens los verkopen voor een paar euro.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2004 Locatie: Harderwijk Leeftijd: 32
|
Heb hier nog wel een Futaba Attack setje voor je liggen (zender en ontvanger, originele doos en boekjes uiteraard) op de 27 mhz band. Als je intresse hebt, stuur maar ff een pb.
__________________ TOP Photon | Stockcar 1/8 #44 | CRC: 1:12 | Tamiya: F103 & M03 & TT01 | Ansmann: Buggy X2 2WD |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Een kennis heeft ondertussen zo'n module voor de Robbe T3VCS (dus de nieuwere versie van mijn zender) besteld in Japan (of hongkong). En als ik me niet vergis viel de prijs zeer goed mee in vergelijking met de prijs van die module op the Border. En de lokale winkel (waar we die mini-z dan toch allen aankopen) zal nu ook simpele stickzenders op de 27 MHz AM verkopen. Naar alle waarschijnlijkheid ook voor niet veel geld.
__________________ Serpent 720 - Sirio Evo 2-3-XXX - Tornado - Futaba 3VC - Sanwa en Graupner servo's + Colrally 10 X + Kyosho Mini-z + vliegwerk Thunder Tiger Mini Titan + Lama V4 + Blade mCPX | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb ondertussen ook gemaild naar enkele winkels met de vraag naar een robbe/futaba module of een simpele 27MHZ AM zender. Een van de winkels had een 27MHz FM zender te koop en toen ik melde dat de mini-z een AM zender standaard had beweerde die winkelier dat dit geen probleem was. Dat dit ook zou werken. Klopt dit? Een andere winkelier wees me naar de robbe module "HF-MODULE PK-FSM 27 MHZ 1-F1938" . Ik heb reeds even gekeken op de site van Robbe maar daar staat nu niet bij of dit AM of FM is en of deze ook werkt bij mijn Robbe T3-VC zender. Der staat enkel hetvolgende erbij: "Specially applicable, where all 40 MHz channels are taken, or also for mini Z racer to be able to steer the small models with the Megatech." De prijs is ook niet mis trouwens. bijna evenveel als de mini-z zelf.
__________________ Serpent 720 - Sirio Evo 2-3-XXX - Tornado - Futaba 3VC - Sanwa en Graupner servo's + Colrally 10 X + Kyosho Mini-z + vliegwerk Thunder Tiger Mini Titan + Lama V4 + Blade mCPX | |
| | |
| | #7 (permalink) | ||
| Lid sinds: 30 augustus 2004 Locatie: Harderwijk Leeftijd: 32
| Citaat:
__________________ TOP Photon | Stockcar 1/8 #44 | CRC: 1:12 | Tamiya: F103 & M03 & TT01 | Ansmann: Buggy X2 2WD | ||
| | |
| | #8 (permalink) | |||
| Citaat:
__________________ Serpent 720 - Sirio Evo 2-3-XXX - Tornado - Futaba 3VC - Sanwa en Graupner servo's + Colrally 10 X + Kyosho Mini-z + vliegwerk Thunder Tiger Mini Titan + Lama V4 + Blade mCPX | |||
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 17 januari 2005 Locatie: Ekeren Leeftijd: 36
|
Kan je daar dan geen andere kleine ontvanger & regelaar in stopppen. zoals met een 1/18e??J
__________________ cars :thundershot,egress,optima mid csp, jordanF1, shotgun, TF2,TC3,TC5 ft, TC5 R, DB5, piccolov2, Ryan ep,Skycat,LMHcorona, Junior sport ep. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
WWS heeft een 1:24 en een 1:32 in het assortiment voor gewone electronica. Maar dan moet je wel gaan denken aan een Schulze regelaartje een een parkflyer ontvangertje en servo.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ik heb ondertussen een Futaba 27MHz AM module gekocht bij een onine shop in Hong Kong. Vorige woensdag besteld en gisteren ontvangen. Ik heb hiervoor 42 USD voor de module en 6 USD verzending betaald.
__________________ Serpent 720 - Sirio Evo 2-3-XXX - Tornado - Futaba 3VC - Sanwa en Graupner servo's + Colrally 10 X + Kyosho Mini-z + vliegwerk Thunder Tiger Mini Titan + Lama V4 + Blade mCPX |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |