![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2006 Locatie: Delft Leeftijd: 22
|
hmm, zal dan aan mij liggen, maar volgens mij heeft futaba een bijna identieke zender aan de graupner mx-12.. achja, koop gewoon een mooie futaba computerzender |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Guest
|
Als 'beginnende' modelbouwer zou ik zeker niet gaan beginnen met een zender van 400 euro. Persoonlijk ben ik eerder voor tweedehands materiaal om te starten. Zelf ben ik begonnen met een hitec handzendertje en alter overgestapt. De eerder basis model zenders 5,6 kanalen vind je dan ook vrij makkelijk te koop omdat mensen wel eens een uitgebreidere zender willen kopen omdat ze toch net iets meer willen. Als je voor een nieuwe zender gaat zou ik toch eerder opteren voor de MX 16, deze heeft ook een timer en vind ik persoonlijk toch weer vrij onmisbaar. Ik zou je toch ook eens aanraden eens langs te gaan bij de club waar je bij wil gaan, het is altijd handig als club genoten uw zender kennen om in het begin te helpen instellen.
|
|
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 6 mei 2003 Locatie: Breugel Leeftijd: 25
|
Maar waarom zou je meer dan 4 kanalen nodig hebben als beginner? Ik neem te minste aan dat je niet met een trainer begint met flaps, retracts, airbrake enz. Het enige wat makkelijk is als beginner is schakelaar voor de throtlecut en misschien een schakelaar met dual rates. En dit zijn geen kanalen maar mixers. Waarom wil je nu zoveel kanalen??? Als je een keer wilt komen kijken moet je maar pben dan zal ik zorgen dat ik en wat mensen op het veld zijn. |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Guest
|
Als echte beginner kom je zeker wel toe met vier kanalen, hoewel als je een trainer neemt met rolroeren is het altijd wel interessanter op elke rol een aparte servo te zetten. Ik denk ook niet dat je veel kan uitsparen met een 4 kanaals zender te nemen in plaats van bijvoorbeeld een graupner mx 12 ofzo?
|
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |