![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 4 december 2006 Locatie: Eindhoven NB Leeftijd: 38
|
Phew, een hoop verschillende dingen als je probeert de juiste zender te vinden. Ook de prijsverschillen zijn zo bizar, en 6 kanaals voor rond de 200 euro wil je daar 4 kanalen bij zit je al aan de 800 euro. Ergens klopt er iets niet in mijn logica omdat je dus voor 400 euro 12 kanalen zou kunnen hebben (helaas zeul je dan met 2 zenders rond). Ik wil vliegen en nog wat extra electronica inbouwen, zit dus te denken aan minimaal 7 kanalen. Met een beetje mazzel 8. Geen kristalen zou ook mooi meegenomen zijn. Waarom hebben ze zoveel van die dingen die allemaal net een beetje anders zijn. Verwarrend. Ik vind 250 euro al een berg om uit te geven maar als het niet anders kan moet het maar. Wat voor zender zouden jullie dan kopen als ervaren vliegers en lettend op wat ik wil? Ik weet dat er al wat dingen over gezegd zijn maar net zo variable als het aanbod aan zenders. Groeten, Grondgebonden Vliegeniertje |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Mhhh, Graupner MX-12 of MX-16???
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Guest
|
Ik kwam deze tegen op t internet, een losse futaba FF7 voor 162 euro. http://www.alshobbies.com/shop/lookupstock.php?pc=3033 Dit is een stuk goedkoper dan losse zenders in NL winkels. Heb voor de rest geen ervaring met deze winkel. Misschien hebben ze ook meer kanaals zenders |
|
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Ook een overweging: wat is een populair merk bij je club?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2006 Locatie: Delft Leeftijd: 22
|
mx-12 goede zender met 4 stick-kanalen, en 2 kanalen op kleine knopjes (die kun je met software instellen naar 3 standen en een extra schuifkanaal) dus totaal 6 kan.) mx-16 zelfde zender als mx 12, maar dan met 6 proportionele kanalen (2 schuiven, en 4 op de sticks) en ook weer 2 van die semi-schakelkanalen. (dus totaal ik heb zelf de mx-12 maar had achteraf mss toch liever de 16 gewild :P extra kanalen, ik heb speciaal een 40 mhz gekocht voor mn boot, maar had liever nog meer schakelbare functies :P achja |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 mei 2003 Locatie: Breugel Leeftijd: 25
| Citaat:
Maar je geeft zelf aan dat je een zender wilt met 8 kanalen en synthesizer voor 250 euro. Denk dat dat vrij moeilijk wordt. Maar kom een keer langs in Son en Breugel dan kan je wel wat verschillende zenders laten zien en kan je ook voelen wat je het fijnste in hand vind liggen. Bij ons vliegen we trouwens vooral Futaba en Multiplex. | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
| Citaat:
Grt.
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
|
[quote="Bas_mvsb"] Citaat:
zijn er dit weekend mensen denk je of moet ik echt wachten op beter weer? Ik denk dat ik maar voor de futuba mx16 ga. | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
| Citaat:
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ | |
| | |
| | #15 (permalink) | ||
| Citaat:
| ||
| | |
| ||||||