![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Hoe snel ze zijn weet ik niet, maar ben altijd hrs (t3pk 40mhz)gewend in de buggy, toen met jumpen ,met snelle servo's... Ik moet eerlijk zeggen, heb niet echt het gevoel dat ze vel langzamer zijn, dan wat ik gewend ben, en ik ben een pietlut! Assan beweert sneller te zijn dan normale ppm ontvangers. Ik heb de gok genomen,was na het testen overtuigd, en mijn setje komt hopenlijk dinsdag of woensdag binnen.....
__________________ | Traxxas Stampede VXL | Align Trex 550 | Gens ACE lipo's | TX: T3pk & MX16, All Assan 2.4 powered! | |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 september 2004 Locatie: Houten
| Citaat:
(desnoods een PB)? Thanks
__________________ Een auto kan pas sturen als ie rijd. http://www.kwc-holland.nl/ Flying mCPX, Mini Titan SE and Atom500 | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Een Assan module kan een zender niet sneller maken. Een PPM-zendmodule in de zender krijgt ongeveer 50 maal per seconde alle servopulsen aangeboden. De zendmodule verwerkt deze direct en verzendt de informatie direct naar de ontvanger. Als de PPM-module wordt vervangen door een Assan 2.4 GHz module, dan worden daar nog steeds dezelfde servo-impulsen aan aangeboden, dus ongeveer 50 maal per seconde. De 2.4 GHz module kan deze niet direct verwerken, maar moet de PPM-impulsen geschikt maken voor digitale verwerking. Dit kost (een beetje) extra tijd. De totale keten wordt dus niet sneller, maar (een beetje) trager.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 55
|
Ik ben het voor het overgrote deel met je eens N.P.S. maar volgens mij wordt de zaak niet trager! De herhalingsfrequentie is inderdaad ongeveer 50Hz. De periodetijd is dus 20ms. Stel je hebt een 6 kanaals zender dan zal de maximale tijdsduur van de pulstrein ongeveer 15,5ms zijn. Dit signaal wordt direct gedigitaliseerd en gedurende de 4,5ms die over zijn wordt het digitale signaal overgestuurd. Er komt dus geen extra tijd bij maar die tijd wordt ook echt niet korter zoals door sommige wel gedacht wordt.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2003 Locatie: Nuenen Leeftijd: 48
|
Wordt hier sample rate niet verwisseld met latency? Sample rate blijft gelijk maar latency neemt toe. Dus stuurimplusen komen even vaak aan maar later t.o.v. elkaar. Praktijk betekend dit dat servo's iets later beginnen te lopen in geval van PPM-2.4Ghz als in geval van direct PPM. |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 55
|
De stuurpulsen komen 50 keer per seconde daar veranderd niets aan. De mogelijke vertraging is maximaal ongeveer 15,5ms voor kanaal 1 omdat het gedigitaliseerde signaal pas wordt verzonden als het "compleet" is. Voor het laaste kanaal is die vertraging bijna 0. Hier komt nog een paar ms voor het verwerken in de ontvanger bij. Stel dat het in totaal maximaal 20ms is voor kanaal 1. Dat betekend dus dat de zender de tweede pulstrein aan het opwekken en dat de servo dan reageert op de eerste. Die vertraging is zo kort dat je daar absoluut niets van zal merken. Ik bedoel hier dus de vertraging tussen het moment waarop jij de knuppel beweegt tot dat de servo zal bewegen.
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Met slim programmeren zou je, als het eerste kanaal bij de Assan module "binnen" is de lengte van de impuls kunnen bepalen en deze waarde verzenden naar de ontvanger. Er is geen enkele reden te bedenken waarom je hiermee zou moeten wachten tot alle kanalen binnen zijn. Dan treedt er t.o.v. PPM modulatie slecht erg weinig extra vertraging op.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Klopt N.P.S. maar ik heb begrepen dat de meeste systemen zoals Assan eerst de hele pulstrein digitaliseren zodat alles in één burst verstuurd kan worden. Dat maakt de zendtijd korter zodat het gemiddelde vermogen lager wordt. Zo kan dan met een groter piekvermogen worden gewerkt wat de reikwijdte weer ten goede komt. Als dit niet klopt ben ik ook verkeerd voorgelicht maar het klinkt mij wel vrij logisch in de oren.
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Ach, ik weet ook niet hoe Assan precies werkt. Geef alleen maar aan hoe ik denk hoe je de overdrachtstijd zo kort mogelijk kan houden. Zelfs als je alles in één burst wil verzenden kan dat als je per kanaal digitaliseert. Je vervangt in een buffer de waarde van van een kanaal als deze is gedigitaliseert. Zo heb je altijd de meest recente waarden beschikbaar voor verzending.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |