![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 22 augustus 2002 Locatie: almelo
|
Ik vond die GWS ontvangers niks maar ik weet wel van andere, Duitse, wedstrijdvliegers die ze met succes lijken te gebruiken. Zelf gebruik ik voorlopig nog steeds de Schulze 440 met echte originele Berg technologie. Het stekkerblok slijp ik er af en de servodraden vervang ik door koperlakdraad 0,2mm die direkt op de ontvanger print zijn gesoldeerd. Soms laat ik de stekker van de regelaar uitgang wel zitten omdat je dan de regelaar er eenvoudig af kunt halen om via de Castle link te kunnen programmeren. Zo'n aan elkaar gesoldeerde darm kun je via een "darmtransplantatie" weer eenvoudig overzetten naar een volgend model. Voor een wedstrijdmodel vind ik de MZK quatra en Sexta te traag reageren. Nu de 440 niet meer leverbaar is heb ik onlangs de nieuwere 540 geprobeerd. Dat was niet zo'n groot succes! Deze ontvanger werkt met een IPD achtige storings herkenning waarbij een signaal wat te groot of te klein is een failsave triggert. Het nadeel hiervan is dat je alle servo uitslagen ernstig moet beperken om niet in de failsave te geraken. Hierdoor houd je te weinig servo resolutie over. Soms denk ik er sterk over om net als Didier een 85 Euro MX12 er bij te kopen om de tekortkomingen van een 1800 Euro 14MZ op te lossen. @Theo, jij hebt toch ook zo'n oosters MPX=Hitec prul?
__________________ Een dag niet gevlogen is een dag niet geleefd |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
| Citaat:
![]() Grt.
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ | |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
| Citaat:
Ik heb nooit verschil gemerkt met andere "snelle" ontvangers... Zijn de MZK's echt trager??? | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |