![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 februari 2005
|
Om wat meer flexibiliteit te hebben was ik aan het uitkijken naar ofwel een spectrum systeem of nog een extra kristalset. Bij de FAQ hier op de site stond een link naar een lijst met legale frequenties in Belgie. Deze gingen van 40.575 tot 40.695 terwijl alle rijders een frequentie hebben vanaf 40.665 tot 40.9**. Dus dacht ik om een frequentie te halen in de 500. In de lhs wisten ze echter van niks en hadden enkel de frequenties van 40.665. Die persoon vertelde dat de christallen beneden de 40.665 niet te verkrijgen waren (niet van het merk futaba, graupner,...). Ze zijn dus legaal maar niet te verkrijgen? Klopt het wat deze persoon vertelde of kent hij er niks van? Want met de te verkrijgen frequenties zijn er dan maar 4 legaal.
__________________ Serpent 720 - Sirio Evo 2-3-XXX - Tornado - Futaba 3VC - Sanwa en Graupner servo's + Colrally 10 X + Kyosho Mini-z + vliegwerk Thunder Tiger Mini Titan + Lama V4 + Blade mCPX |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 7 december 2005 Locatie: Meeuwen (België) Leeftijd: 49
|
Als je gaat kijken op de website van het BIPT dan zie je dat de volgende frequenties in de 40Mhz-band inderdaad toegelaten zijn in ons dierbaar België: 40,575 MHz 40,585 MHz 40,595 MHz 40,605 MHz 40,615 MHz 40,625 MHz 40,635 MHz 40,645 MHz 40,655 MHz 40,665 MHz 40,675 MHz 40,685 MHz 40,695 MHz Het kan nu natuurlijk wel zo zijn dat de lagere kanalen (van 40,575-40,655Mhz) alleen in België toegelaten zijn en nergens anders in Europa. Dan is 't misschien ook wel begrijpelijk dat een aantal fabrikanten geen kristallen laten maken waar heel weinig vraag naar is..... Of misschien zijn deze kanalen nog maar net vrijgegeven??... Bij Belgische winkels zoals bvb. Perba (http://www.perba.com/product_info.ph...products_id=65) zijn ze alvast te bestellen... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
De 'lage' Belgische 40 MHz- kanalen zijn van meer dan 25 jaar geleden, maar zijn nog steeds toegestaan. Ze worden alleen door geen enkele fabrikant meer geleverd. De enige manier om er nog aan te komen is door ze te laten fabriceren door de fa. ECO te Herselt. Van de 40 MHz-kanalen, die wél door de diverse fabrikanten worden geleverd, zijn uitsluitend de kanaalnummers 50 t/m 53 (40.665 t/m 40.695) in België legaal. Als je een nieuwe zenderset aanschaft wordt daarbij ook altijd een overzichtsblad bijgevoegd van de kanalen, die zijn toegestaan. De 'lage' Belgische 40 MHz kanalen en de Belgische 72 MHz kanalen staan daar als regel niet op. Dit komt doordat de desbetreffende fabrikant/importeur deze kanalen niet levert.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2004 Locatie: Perk - Belgie Leeftijd: 41
|
ik dacht een 15 euro ofzo... toen ik mijn zender kocht eerder dit jaar hebben ze bij DnD modelbouw zelfs de op maat geslepen kristallen voor dezelfde prijs geleverd als de normale. Een extra bestelling later was ietsje duurder. het maakt niet veel verschil. Patrick
__________________ http://verretdeprest.be/ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |