Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 19 december 2006, 18:21   #16 (permalink)
Redfire
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexzzz
Sticks van de MX-22 zijn niks beter dan die van de FF9, ook al blijft Redfire het keer op keer roepen. Het is hooguit een persoonlijke voorkeur. Qua programmeren is de ff9 makkelijker, waarschijnlijk zul je in de ff9 niks missen wat wél in de MX-22 zit, zoveel meer is dat niet namelijk (heb ze beiden gehad).

Grt.
Tjah, zal wel een persoonlijke voorkeur zijn ja maar heb totaal geen spijt dat ik overgestapt ben. Ik ken twee mensen uit de club die gelijktijdig een zender hadden gekocht en ze gaan ongeveer even vaak vliegen, de FF9 had duidelijk gebruiksporen, was verf van de zender afgegaan, aan de MX 22 was helemaal niets te zien van verf die niet mooi meer was.
Ik heb zelf met mijn FF9 na een half jaar problemen gehad dat een stick bleef hangen tjah beetje pech gehad waarschijnlijk maar toch. Wat heb beste is, dat is gewoonweg voorkeur maar wat die sticks betreft isser volgens mij en nog anderen een degelijk verschil van uitslag van de sticks
  Met citaat reageren
Oud 19 december 2006, 21:10   #17 (permalink)

Leeftijd: 29
Standaard

Hmmm, das toch apart. Ik heb hier al een vrij oude FF9 liggen en die is nog "als nieuw" en "speling vrij". De sticks voelen nog aan zoals ze op dag 1 aanvoelde. Ook zit de verf er hier nog gewoon op

Overigens zijn er wel verschillen tussen zenders in hoe ze aanvoelen, ik heb niet voor niks een 14MZ gekocht. Maar ik vind persoonlijk de FF9 de beste zender voor het geld, perfect makkelijk in te stellen en kwalitatief erg goed. Een vriend van me had wel een FF9 waarvan 1 stick iets piepte, maar een heeeel heeeeel klein beetje van het juiste vet op de juiste plek en hij is weer stil en zo soepel als wat.

Een 9Z zou ik persoonlijk nooit meer nemen, ik kan hem nu snel instellen... maar dat kun je pas na vele modellen ervaring en uren lezen in het manual. Zelfs dan staat hij nog op eenzame hoogte als het op onhandigheid van instellingen aangaat... FF9 is op dat gebied niet te kloppen, alhoewel de 14MZ ook ERG makkelijk in te stellen is.

Even voor de duidelijkheid, ik heb de volgende zenders gehad: Multiplex 1010, 1020, 2010, 2020, 3030, 4000, Cockpit MM, Futaba Skysport, FX-18, FF8, FF9, 9Z WC2 en 14MZ. De FF9 is de beste koop als het prijs/kwaliteit/gebruiksgemak aan gaat.

Cheers,

Richard
Oud 20 december 2006, 16:22   #18 (permalink)

KriZ's schermafbeelding

Leeftijd: 30
Standaard

Het is toch een 9Z WC2 geworden
Oud 20 december 2006, 16:30   #19 (permalink)
Moderatorteam

Alexzzz's schermafbeelding

Leeftijd: 28
Standaard

http://modelvliegclub-emcr.nl/
Alexzzz is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2006, 17:55   #20 (permalink)

Leeftijd: 29
Standaard

Mooie zender, jammer van de belachelijk ingewikkelde instellingen... maar daar kom je nog wel achter.

Groetjes,

Richard
Oud 20 december 2006, 19:26   #21 (permalink)

Amstel76's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

Onze Amerikaanse vriend Bob heeft hier een handig filmpje over gemaakt, deze kan je misschien van pas komen bij je heli's instellen.

Je vind hem hier als je geregistreerd bent bij helifreak.
Amstel76 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2006, 00:50   #22 (permalink)

KriZ's schermafbeelding

Leeftijd: 30
Standaard

Bedankt voor het linkje! Handig Had hem nog niet gezien.
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten