![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 oktober 2004
|
Hallo, ik heb een Sp300 6V met een speedmax Lp20 aan gesloten op een 2s 740mah 20C accu als prop gebruik ik een guntherprop. maar telkens als ik full power geeft kapt de esc, heb de lipo cut off ingesteld op 6V bij een klein guntherpropje heeft hij het al bij half gas. het zou me verbazen als deze setup meer dan 20amp "verbruikte" accu is ook opgeladen. Weet iemand wat het probleem zou kunne zijn? Steven. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 24
|
sp300 6v op 2s met een guntherprop brand snel door, trekt iig 8A+ (je accu kan maar 15A leveren dus je spanning zakt in en de lipo cutoff grijpt eerder in dan de overstroom beveiliging(20A)) en het zou best 15 kunnen zijn.
__________________ - |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 oktober 2004
| Citaat:
dat is al vele kleiner he, maar daar heeft die het zelfde probleem of kan ik dan beter gaan voor een 7.2V en 3cellen erop? +gunther? zou raar zijn moest dat aan de onstoordinges liggen. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Guest
|
Een speed 300 6 volt met gunther trekt ruim boven de 15 ampere en wodrt bloedheet. In onze indoor toestellen van enkele jaren geleden gebruikten we deze motor in een vertraging van 1:5 met een 9x4 of 10x4 prop en dan zat het verbruik al rond de 8 ampere. Ga je hoger in ampregae dan wordt het een heel goede kachel en binnen een paar vluchten is de motor op. Het is al heel vaak aangegeven een speed 300 6 volt alleen voor vertragingen en een speed 300 7,2 volt voor directdrive. Oh ja, en nog iets, een speed 300 6 volt op maximaal 8 cellen nimh of 2 lipo's en een speed 300 7,2 volt op 8 tot maximaal 10 cellen of 2-3 lipo's, dit hangt natuurlijk af van het model waar de motor zijn werk in moet gaan doen. |
|
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
Wat zijn mensen toch hardleers .... een SP300 6V kan niet met een Günter propje werken ... gisteren niet, vandaag niet en morgen ook niet ...... of de motor brand af, of de regelaar fikt uit of de accu ploft en met een beetje geluk gebeurt dat alle drie tegelijk .... De enige SP300 die met een Günthertje overweg kan is de 7,2V versie ....
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |