![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2004 Locatie: Houten Leeftijd: 42
|
Hi, Vandaag de electronica in m'n nieuwe buggy ingebouwd. Als servo's heb ik 2 keer een futaba S99351 geplaatst daar ik in mijn helies altijd erg positief over deze servo ben geweest. Voor de buggy gebruik ik een 3PK zender met HRS ontvanger (R303FHS), beide met synthetiser en beide net nieuw. Toen ik de stroom aansluit komt een continue 'gekraak' van de gas servo (kanaal 2). Als ik deze servo echter aansluit op kanaal 1 is het 'gekraak' over. Subtrimmen van kanaal 2 levert niet het gewenste resultaat... De andere servo op het kanaal 2 levert eenzelfde continue gekraak op.... Het kraken lijkt dan ook aan het kanaal gerelateerd te zijn en niet aan de servo... Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ? Opsturen naar de servicedienst is een alternatief maar ik hoop het zelf te kunnen corrigeren. Groet, vincent P.S. een extra test met de servo's op een 35Mhz ontvanger bevestigd dat het aan het kanaal van de ontvanger ligt: een minimaal gekraak maar zeker geen continue gekraak op de diverse kanalen...
__________________ Keep the best, improve the rest........ Op wat kleine dingen na bijna uit de RC hobby.... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Klopt, heb dit ook gehoord, Las het op een van de Xray forums. Ik heb ook de t3pks, en heb de TT 1013 servo's en geen problemen. Was iig iets met de HRS ontvanger die dit deed. En iddd enkel op kanaal 2 Ik zal even het topic opzoeken voor je...... Zelf heb ik naar aanleiding van dat geneuzel , gevraagd of ik mocht proberen of ik dat probleem ook met mijn servo's had. Niet dus, gelukkig. Scheen later opgelost te worden door een nieuwe versie, zender en ontvanger, dat is ook de reden waarom ik hem nie theb geinporteerd, hoewel de prijs dan een stuk lager zou liggen. Het probleem zou beket zijn, maar een oplossing was er toen niet...
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Hi, Je maakt niet bepaald gelukkig........ Ik hoop dat je het nog voor me kunt achterhalen. Ik zit me nu in de zender al rot te zoeken naar een instelling die de oorzaak kan zijn..... tot op heden nog weinig succes. Groet, vincent
__________________ Keep the best, improve the rest........ Op wat kleine dingen na bijna uit de RC hobby.... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| http://forum.teamxray.com/viewtopic....ghlight=glitch Kan zijn dat je moet reggen..... Eventuele Oplossingen: - programmeerbare servo's die je wat kan "temmen" - over gaan op andere zenders - service krijgen, en een andee t3pks krijgen die dit niet heeft, of minder.... - oudere versie nemen, de zwarte normale, of de silveren. - geld terug Wil desnoods wel even kijken wat mijn serial nummer is, en welke productie datum ik heb, heb je hem via import, of gewoon normaal via de ned. vakhandel ????? Gezien dit "probleem" van de t3pks, heb ik een heel stukje gemaild met Corrien, de service guru van dit forum, mede door die uitkomsten ben ik gegaan voor een "nederlandse" t3pks. Edit: ik heb bij Krikke, dus een aantal servo's getest welke bekent waren problemen te geven. Ik heb toen lopen twijfelen, om een hrs synteshisys te kopen, maar toen bleek dat de kanalen daar niet overeenkomen, die kanalen daar liggen hier exact er tussen in, lekker handig op een meeting, niet echt. /me bedankt Corrien nog voor deze opmerking! Deze 2 zaken , waren voor mij de oorzaak, een "dure" nederlandse te kopen. Suc6.
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Hi, Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is of een andere ontvanger zoals een 113ip dit probleem niet kent icm genoemde servo's en zender. Ik ga Jan daar maar een PB'tje over sturen of misschien dat anderen dat ook weten? Als het met een andere ontvanger wel werkt, ben ik morgenochtend een stukje armer in de buidel maar gelijk ook een frustratie kwijt.... Groet, vincent
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Ja, wat ik weet, is het enkel met de HRS, en sommige servo's.. We hebben het dan in eerste instantie over de eerste lichting t3pks (azie/us)
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Hi, Net wat testjes gedaan met een 3PK van een goede vriend..... Als ik deze zender gebruik met mijn module en verder niets verander is het probleem volledig weg..... hmmm, toch de zender ? Als ik mijn zender gebruik met zijn module en zijn 113ip pcm ontvanger op mijn servo's..... probleem bestaat nog steed..... Bijna zeker weten dat het de zender is ! Wanneer je in het adjust menu van mijn zender kijkt zie je de 'idle' stand van het gas ook continu bewegen.... Ik ben nu overtuigd dat het de zender is..... Ik ben ondertussen in contact met de verkoper en heb hem dit alles verteld.... ik hoop dat we er netjes uit gaan komen.... Ondertussen probeer ik de servicedienst te bereiken om te zien of die iets voor me kunnen betekenen.... To be continued... Groet, vincent
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Oef kerel, das niet zo leuk!!! Ik hoop dat je der een beetje redelijk uit gaat komen.... Lullig om te zeggen,maar ik ben heel blij dat ik toen voor een NL set ben gegaan....... Kost wel wat meer, maar goed het werkt hier iig prima, heb net even bij mijn idle stand gekeken,en idd deze staat bij mij vrolijk rock steady. Houd ons op de hoogte, heb je de set via ebay gekocht of besteld ??? Gezien er aan ebay ook nog het een en ander verwacht wordt qua verkoper, wat betreft afhandeling bij niet goed werkende objecten. Maar goed ik hoop dat je je recht op service mag krijgen!
| | |
| | #9 (permalink) |
|
En ???
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Hi, We zijn er mee bezig..... zender wordt teruggestuurd en een nieuwe komt weer naar mij toe.... ze testen 'm wel even voordat ze 'm opsturen..... Groet, vincent
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Kijk dat zijn dan de betere berichten!, jammer van de tijd , en de verzendkosten denk ik, maar goed.. Moving on!
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |