![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 1 oktober 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 57
|
Vandaag mijn 450SE (wederom) gecrashed. In voorgaande keren had ik een aantal keren mijn servo's om zeep. Na een aantal dure rakkers vervangen te hebben heb ik er een paar goeiekope Tower Pro's in gehangen. Ik had echter vergeten de schroefjes van de servo-armpjes te gebruiken, dus de armpjes zaten gewoon op het asje van de servo geschoven (best wel vast hoor), maar niet vastgeschroefd dus. Wat blijkt nou, na de crash, die recht op z'n harses was (as echt retekrom, feathering shaft in hoek van 30 graden, staart in een hoek van 50 graden omhoog), alle servo armpjes van de kop waren losgeschoten van de servo-as. Ball-links en heveltjes nog heel, en ook de servo's nog in 100% werkende staat!. Ik heb hem inmiddels al weer opgebouwd maar denk niet dat ik de schroefjes voor de servo-armpjes ooit nog gebruik. Wellicht een klein puntje lijm of zo, maar verder niet. Misschien bij toeval een idee ontdekt om je servo's heel te houden als je heli op z'n knars terechtkomt??
__________________ Trex 600CF, Vario UH 1B, TF Mustang P-51D, |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2006 Locatie: Delft Leeftijd: 22
|
speciale servo-saver armpjes die kunnen doorveren of slippen bij een chrash?
__________________ TX: mx-12 40.925 kan88. Depron TigerMoth in aanbouw. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
| Citaat:
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Haps Leeftijd: 29
|
Ik gebruik HS-56 servo's, in verweggistanie kun je voor 2,5 euro per setjes tandwielen voor deze servo's bestellen... kortom, als je veel crasht kun je die het beste inslaan, dan kost een crash maximaal 7,5 euro aan tandwieltjes Cheers, Richard
__________________ Proud member of Team QuickUK, Team Duralite & Sponsored by Logictech, V-blades & 4rc.nl |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 26 februari 2006 Locatie: Enschede Leeftijd: 23
|
precies gewoon de schroefjes gebruiken die armpjes liggen er sneller af dan je denkt mischien is dit wel DE oplossing voor mensen die zeker weten dat ze bij elke vlucht crashen op die manier bespaar je natuurlijk wel groet, Roy |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Guest
|
Servoarmpjes structureel niet vastschroeven? waarom gooi je je helis dan niet direct gewoon zonder aandrijving van een flat? dan heb je er nog controle over waar hij crashed en weet je zeker dat je niemand pijn doet (wel eerst even kijken). Vastlijmen zou wel kunnen, maar daar ga je onherroepelijk spijt van krijgen. Stel dat het heveltje breekt, wat dan? Kun je een prima servo weggooien, omdat er nog een stuk hevel aan gelijmd zit. Zonder schroefjes gaan vliegen.. als je dat doet, graag niet bij een club of bij mensen in de buurt. Ga liever zelf ook wat verder weg staan. Het zal best een tijdje goed gaan, maar je kunt er op wachten. Ik vraag mij af wat goedkoper is; bij de incidentele crash een of meer servos vervangen, of bij structurele crashes elke keer je heli moeten oplappen. Wat je voorstelt is echt gekkenwerk. Niet doen. Nu niet, morgen niet en nooit niet. Je gaat er spijt van krijgen en mogelijk jezelf of anderen pijn mee doen. |
|
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 februari 2004 Locatie: Putten (Gld) Leeftijd: 50
| Citaat:
__________________ , Erwin die vloog bij Aero Club Heemskerk En ook weer/nog steeds lid van de KNVvL(geloof ik) | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 1 oktober 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 57
|
ok ok ok ok !! jullie hebben me overtuigd!! pfew... waren jullie altijd maar zo eensgezind... (heb de schroeffies er al weer inzitten). Was geen goed idee.
__________________ Trex 600CF, Vario UH 1B, TF Mustang P-51D, |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2005 Locatie: hilversum Leeftijd: 41
|
ik denk dat ik een betere optie heb wat dacht je van een andere hobby,iemand die bij elke vlucht zijn spullen laat craschen dat kan nooit goed zijn maar mischien heb ik meer verstand van verzekeren hoor
__________________ www.modelbouwtruck.nl hoe groter hoe leuker (schaal1:4) |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2004 Locatie: Scheveningen Leeftijd: 28
|
ik ben nu voor de 2e keer behoorlijk gecrashed met mijn T-Rex... (op kerstavond heb er die 14 grams servootjes (es05 ofzo) van conrad in zitten (7.95). Ook behoorlijk goedkoop en tot nu toe dus nog steeds geeneen kapot! valt me alles mee... Schroefjes zeker wel erin zetten idd! Wel wéér een boomstrike tijdens de crash en weer een blad kapot (dit keer alleen wel een mooie carbon...) |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |