![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Mensen, ik ben nog niet zo heel lang bezig met RC, maar nu heb ik een winkel gevonden die kristallen verkoopt zowel FM voor RX en TX als PCM voor beiden. Ik wist helemaal niet dat dat bestond, Zijn daar echt 2 verschillende kristallen voor ? zelf heb ik tot nu toe gevlogen in de veronderstelling dat ieder kristal zowel FM als PCM aan kan, dus ook met die kristallen zowel een FM als een PCM ontvanger aangestuurd. |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
|
er zijn verschillende kristallen voor zender(tx) en ontvanger(rx). Verder zijn er nog dubelsuper ontvangers, die hebben een speciaal kristal nodig. En zijn gemerkt met een blauw labeltje. Lees maar eens in de faq, of zoek via google/forum. Dan kom je de verschillen tegen tussen AM en FM, en PPM en PCM. (zou ik ook eens moeten doen.... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
FM en PCM maakt geen verschil voor de kristallen. FM en AM kan wel verschil maken. En er is (natuurlijk) een verschil tussen de kristallen voor de zender (TX of S) en de ontvanger (RX of E). Je kan ze niet verwisselen, de zaak zal dan niet werken! Als laatste is er een verschil in kristallen voor een "gewone" ontvanger en een DC (Dual Conversion) ontvanger. Die kan je dus ook niet onderling verwisselen. Maar volg ook het advies van Michiel b op en leest onder andere DIT artikeltje eens door. Succes.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
PCM is een vorm van informatie die door het zendmoduul verzonden wordt, het zendmoduul staat los van de mogelijke modus als PCM, PPM en HRS.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 13 januari 2004 Locatie: nieuwleusen
|
roel jij hebt tot nu toe alleen maar single Conversion(normale) fm kristallen nodig. tenzij je nu ook een ds ontvanger hebt gekocht. het verschil dat ze op die site maken is tussen singel conversion fm of am en dual conversion, pcm ook gewoon fm kristallen maar speciaal voor dubbelsuper (pcm) ontvangers het zijn dus geen andere speciaale kristallen voor pcm maar wel kristallen voor dubbelsuper. de freqentie is met pcm niets anders dan met ppm. alleen de modulatie en de resolutie.
__________________ M.v.Gr. marco b. peace is a state of mind and a way of life/ aka high flyer/KNVvL lid/ auto's is ook leuk. hpi freak |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2004 Locatie: Houten Leeftijd: 42
|
Roel, Mogelijk dat je refereert aan DS kristallen en de R146IP ontvanger. DS kristallen gebruik ik in mijn PCM ontvangers en ondanks dat de R146IP een PCM ontvanger is gebruik je voor deze ontvanger geen DS kristallen.... Groet, vincent
__________________ Keep the best, improve the rest........ Op wat kleine dingen na bijna uit de RC hobby.... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |