![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
ik heb een vraag die vast voor vele heel makkelijk te beantwoorden is. maar ik begrijp het niet. ik heb een Graupner lipo charger4 en een lipo accu Model: 3S1P Capaciteit: 1700mah Belastbaar: 20C continu (34A), 28C piek (47.6A) en nu wil ik de accu opladen, maar,.. de aansluitingen kloppen niet,. aan de lipokomt een stekkertje met 4 gaatjes, en twee lange (die naar de regelaar gaan), en aan de oplader komt een stekkertje met twee ''staafjes'' (lijkt meer op iets waar ik een klein ontvanger accupackje mee kan opladen?!) pfff, zit steeds te zoeken op internet,.. om het uit te pluizen,.. of een soort verloopstukje te kopen,.. maar wil nog niet helemaal vlotten kijk ik verkeerd, of heb ik de verkeerde lader? |
|
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 april 2005 Locatie: Nederland
|
Nee hoor, je kan gewoon de gewenste stekkers bestellen en die op de 2 lange draden solderen! Die aansluiting met 4 gaatjes kan je met rust laten, dat is de Balanceerkabel en die lader die jij hebt is geen balanceerlader! Mvg Jesse
__________________ Heldhaftig, Vastberaden, Barmhartig. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 25 april 2005 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 61
|
Die gekke stekker zit er natuurlijk niet voor de grap aan Wil je wat langer plezier beleven aan je lipo, dan zou ik toch wat info over balanceren opzoeken, op het forum is hier al veel over te vinden. Je lader is prima, een balancer kun je daar eenvoudig tussen zetten
__________________ < Frank_________________pa0fbk |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |